Avatar billede joolmool Nybegynder
07. marts 2013 - 10:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ladestik virker ikke forgodt

jeg har det problem at der hvor jeg stikker min adapter ind bag i computeren som er en acer extensa 5420, virker det som om at stikket sider løst, jeg skal derfor side og vrikke med stikket før jeg kan se at den lader, mit batterie er hvist nok også ved at gå død, så jeg har to problemer, er der nogle der kender løsningen, så vil jeg bare blive glad, jeg hader ar smide noget ud, dermåske kan laves for få penge
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 11:05 #1
Få en til at lodde stikket fast, et nyt er tit dyrt og kan være bøvlet at fremskaffe til ældre bærbar.

Med hensyn til "dødt" batteri er der kun en løsning, køb et nyt hvis du mener det kan betale sig.
Alternativt så brug pcen som "stationær", evt. uden batteri.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 11:12 #2
Er du helt sikker på det ikke er din lader som er ved at dø, jeg har lige haft samme problem.

Jeg skulle sætte laderen i stikket 10-100 før den virkede, til sidst opgav jeg og gik efter en løsning.

En hurtig måling viste 0 volt fra laderen (med en bøjet clips), prøvede en anden lader, vupti der var straks strøm hver gang, jeg købte ny lader i tirsdags he he.

PS. 2-3 af dine ældre spørgsmål bør vist tildeles point og lukkes.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/joolmool

Hvordan?
http://www.eksperten.dk/faq
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvorfor?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede joolmool Nybegynder
07. marts 2013 - 11:18 #3
ja du har ret vedr. lukning af spm, men jeg kan sku ikke finde ud af det, selv om jeg har læst faq, så kan jeg ikke se logikken, men måske er det fordi at det gøres enkelt, så forløbig må du undskylde
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 11:45 #4
Du behøver ikke undskylde, du arbejder på sagen og gør det bedste du kan, det giver ubetinget et plus i den gode bog.  :-)
Jeg kan se du næsten har fundet ud af det.

Du mangler lige en detalje, du skal bede den som kommer med løsningen lægge et svar (giv ham en uge til det), derefter giver du HANS svar point.
Har han ikke efter en uge lagt et svar, så lægger du selv et svar og giver dig selv pointene.
Jeg kan se du har været lidt hurtig til selv at tage point, hvor larry måske skulle ha haft dem (mon ikke han tilgiver dig den lille begynderfejl).

Du skal altså kun anvende svar-muligheden når der er tale om lukning og pointgivning, når du blot skriver tilbage til nogen her i tråden, så bruges kommentar.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 09:35 #5
Jeg vil høre om du har haft mulighed for at prøve en anden lader?
Avatar billede joolmool Nybegynder
10. marts 2013 - 10:00 #6
nej men jeg rode lidt med stikket (hun delen) og fandt ud af at de 2 ben som skal slutte omkring han delen, var lidt langt fra hinanden, så dem fik jeg presset lidt sammen og nu virker det perfect, kommer problemet igen, så køber jeg en ny adapter, tak for hjælpen.

så er der lige problemet med barreriet, som ikke holder power mere end 10 minutter, selv om det viser at der er strøm til 2 timer alm. drift og 1 døgn i standby,  men her er løsningen nok et nyt, men når jeg kikker lidt på diverse weeb-sider så er der godtnok lidt forskel på priserne, jeg vil egentlig gerne have et batteri der kan holde nogle timer, på dette gamle hakkebræt, da jeg rejser en del til områder hvor der ikke findes strøm.

ps jeg er jyde så der bliver ikke smidt noget ud ha ha