Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
06. marts 2013 - 23:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

byg pc hjælp

hej er ved og bygge en pc har indtil videre fundet fløjene

Processor--intel core i5 3570k 3.4GHz

Bundkort--ASRock Z77 Extreme4

RAM--Kingston 8GB DDR3 2400MHz (2x4) HyperX.

DVD-drev--Lite-On iHAS124

Kabinet--Cooler Master Elite 430

ville det virke godt sammen ?
og hvor stor strømforsyning skal jeg bruge ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 05:09 #1
Stumperne kan godt køre sammen, dog kan jeg ikke li dit bundkort mærke, ASRock er et discount mærke.

Hvor stor strømforsyning du skal bruge afhænger af dit grafikkort.
Som det ser ud nu kan du fint køre med en 400watt og sikkert mindre.
Med et fornuftigt grafikkort så kig på mindst 500watt og gerne mere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 05:32 #2
Uden jeg kender dine MB (motherboard) krav, så kan det være svært at vejlede, men her er et par stykker jeg synes du bør overveje.
http://www.edbpriser.dk/bundkort/asus-p8z77-v-lx2-id-6963828.aspx
http://www.edbpriser.dk/bundkort/msi-z77a-g45-id-6725474.aspx
Samt PRO udgaven af det første...
http://www.edbpriser.dk/bundkort/asus-p8z77-v-pro-id-6738467.aspx

Alle 3 er gode kort, det sidste skiller sig ud som det bedste og dyreste.
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
07. marts 2013 - 07:09 #3
jeg har læst mange gode ting om ASRock Z77 Extreme4

har kigget lidt på ASUS P8Z77-V LX2 med er det bedre eller bare god kval

men hvis du har et der er bedre til max 1000kr.

og mht. strømforsyning (så billig som mulig) jeg skal have et grafik kort i senere men ikke nu da jeg har et stramt budget
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
07. marts 2013 - 07:32 #4
hva med
ASUS P8Z77-V LK
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
07. marts 2013 - 07:50 #5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 09:41 #6
Asus-p8z77-v-pro er det bedste (og hurtigste), men forslaget i #4 er ikke dårligt.

Du har ret i ASRock Z77 Extreme4 får gode anmeldelser, det er selve firmaet jeg ikke er vild med (de er ikke just kendt for at anvende kvalitets komponenter på deres MB).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 11:00 #7
#5 Hvis den video er vigtig for mine videre råd, så må du lige fortælle om den, jeg kan ikke se youtube her hvor jeg sidder pt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 18:57 #8
Her har et af verdens førende test/review site 2 af de nævnte kort med, jeg citere fra deres test:

Conclusion - ASRock Z77 Extreme4

I had high expectations of the ASRock product due to what we have seen in previous chipsets.  Over time, they have developed this knack of offering a good performance product at a great price, and a large amount of free kit in the box to sweeten the deal.

The Z77 Extreme4 is the lower end enthusiast board coming out from ASRock...

[i]Features such as mSATA (Gigabyte), included WiFi (ASUS), Intel NIC (ASUS, MSI), price ($135, ASRock), auto-overclocking (ASUS, Gigabyte), and performance are all up for grabs.  None of the boards today stands out as the ultimate choice for everyone - if you want control, go for ASUS; if you want mSATA, go for Gigabyte; if you want a full Z77 on a budget, go for ASRock; and if you want a very easy to use board, go with MSI.  It all seems to be a price/feature set battle that a system builder will have to consider.[/]

Læs den fra start til slut, så ved du langt mere om det kort du overvejer at købe.
http://www.anandtech.com/show/5793/intel-z77-motherboard-review-with-ivy-bridge-asrock-asus-gigabyte-and-msi
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 19:08 #9
Her (side 16) ser du "dit" kort få tæv i alle test.
http://www.anandtech.com/show/5793/intel-z77-motherboard-review-with-ivy-bridge-asrock-asus-gigabyte-and-msi/16

Det går bedre på side 17, i hvert fald indtil vi kommer til et grafisk krævende spil som Dirt3 med et GTX 580.

Som sagt 2 hurtige kort, men i kvalitet foretrækker jeg klart Asus (hvilket AnandTech også gør).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 19:14 #10
Du bør være særlig obs. på at dit valgte kort ikke performer så godt som de andre,,, når der sættes 2 grafikkort i!
(Nu du planlægger flere kort)
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
08. marts 2013 - 11:54 #11
jeg holder mig til asrock

men hvilken psu skal jeg vælge (skal være billig men ok)

bare svar i et svar så får du dinne points
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 15:54 #12
i5 3570K
Flere penge så i7 3770K
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 16:13 #13
Ahh så det som CPU he he.

PSU kommer til at koste når du skal forberedes til 2 grafikkort, men uden at kende GFX kan jeg ikke svare præcist.

Her er nogen fra den billige ende og op:
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/energon-1000w-id-794446.aspx
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/club-3d-csp-x1000cb-id-4304805.aspx
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/coolermaster-silent-pro-m2-1000w-id-6688269.aspx  ***

*** Nu rammer du fornuftig kvalitet og noget jeg normalt ville kunne anbefale, du sparede på bundkortet, om du også ønsker det på PSU er op til dig.
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
08. marts 2013 - 16:27 #14
skal kun have 1 grafikkort men hvor mange watt ville være nok ca.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 20:24 #15
Det kommer jo an på om det er et GT 610 eller et GTX 690 du sætter i.

Omkring 500-750 watt vil sikre dig.

Lad nu vær med at købe EPS-750W Ultra Silent til 339,-
(Så er det hurtigere at sætte 220 volt direkte til med det samme)