Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 16:38 Der er 28 kommentarer

Ukash genstarter problem!!

Hej sidder og kigger på forskellige måder at løse problemet på, men under trinet hvor computeren skal være i fejl sikret tilstand (hvilket jeg gør) åbner den i fejl sikret tilstand, men genstarter af sig selv ca. 5 sek efter ? plss hjælp
05. marts 2013 - 16:53 #1
Velkommen til E. ...

... også i "Fejlsikker tilstand med kommandoprompt" ?
Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 17:13 #2
tak
nej den genstarter ikke i kommandoprompt, men er ikke god til kommandoprompt, og skal ind og finde et/ overføre et program der kan fjerne virussen, hvilket jeg ikke kan finde ud af på kommandoprompt
Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 17:31 #3
tak
nej den genstarter ikke i kommandoprompt, men er ikke god til kommandoprompt, og skal ind og finde et/ overføre et program der kan fjerne virussen, hvilket jeg ikke kan finde ud af på kommandoprompt
05. marts 2013 - 18:25 #4
Velkommen til E. ...

Velkommen i [Ukash virus] klubben...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 18:36 #5
Jeg er enig i #4.
Når du så har systemgendannet, så skal du hente Malwarebytes til at fjerne skidtet.
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Har du ikke systemgendannelse installeret på pc er der en anden mulighed også.
Den er her:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 18:37 #6
Du skal her være opmærksom på der er et mellemrum mellem test og /
Ellers er proceduren med Malwarebytes det samme i dette forslag.
Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 18:48 #7
men fejner man ikke alt på computeren med Systemgendannelse ?
Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 18:48 #8
fjerner
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 18:52 #9
Det er ikke factory reset vi taler om. Det er systemgendannelse til lige før du fik Ukash.
Du vælger selv dato i boksen når du i kommmandoprompten skriver rstrui.exe som starter systemgendannelse.
05. marts 2013 - 18:55 #10
SYSTEMGENDANNELSE ændrer kun i SYSTEMET - ikke dine EGEN DATA/dokumenter/...

Ikke at forveksle med "Factory Recovery" som SLETTER ALT !!!
Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 20:14 #11
1000 tak, men kan stadig ikke komme på den ramte bruger (efter Systemgendannelse), da den stadig genstater og kan ikke installere programmet på test brugeren, da den ikke er Admin ?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 20:18 #12
Har du prøvet punkter længere tilbage?
Hvis du højreklikker på install ikonet og vælger "kør som administrator" kan den ikke det?
Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 20:29 #13
nej desværre, det har jeg prøvet
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 20:48 #14
Så er der sikkert kun to muligheder tilbage.
Den ene er at tage disken ud og sætte den som slave i andet system, og scanne disken den vej.
Eller at hvae en live cd som Hiresn boot cd og scanne pc den vej.
Jeg har selv Hirens 15.1, men på min cd virker Malwarebytes ikke.
Den skulle dog i følge andre brugere virke på version 15,2.
Karise Larry har lavet en guide til det:
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Karise Larry har du erfaring med om Malwarebytes kører på Hirens Boot cd 15.2?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 20:50 #15
Linket i guiden henviser til den nyeste version af Hirens.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 21:14 #16
Når du har bootet op i test profilen, og går i kontrolpanelet og ind i brugerkonti kan du så ikke ændre konto her til at blive administrator?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 21:34 #17
Mon løsningen med at boote via USB kunne fungere også her.

Den står i flere af trådene...
http://www.eksperten.dk/search?category=0&q=ukash
Avatar billede Maxidan Nybegynder
05. marts 2013 - 21:39 #18
har nu sidet med det i flere timer og læst mere end jeg har i skolen , så tænkte om jeg kunne åbne komando i fejlsikret tilstand og åbne det, der fra og det kunne jeg så scanningen køre nu :D håber det kommer til at virke ellers 1000 tak igen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 23:58 #20
Lad os hører hvordan det går.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2013 - 18:07 #21
Nogle gange når man ikke hører noget, er det fordi problemet er løst ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 18:53 #22
Ja tit.
Er der stadig problemer, så plejer folk hurtigt at returnere. :-D
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. marts 2013 - 19:08 #23
Vi må nok vænne os til at se på personens profil angående uafsluttede spørgsmål, og handle derefter.

Normalt er jeg ligeglad med både point og egentlig også hvis en person helt glemmer spørgsmålet, fordi en nyinstallation eller andet har ordnet det.

Det er den manglende respekt for andre, der bruger deres til til at hjælpe andre, så er det man nogen gange springer fra over for de personer.

Måske skulle man i diskutionen omkring tvangslukning af gamle spørgsmål, også lave farvekoder for den enkelte bruger angående spørgsmål der har stået åbne i lang tid uden aktiv indsats fra spørgeren, der kunne man så farvekode spørgerens profil afhængig af tidens længde uden aktiv deltagelse fra spørger.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. marts 2013 - 19:16 #24
Rolig nu, det er jo ikke sikkert denne bruger er ligeså meget ved sin computer, som i er......

Spørgsmålet er trods alt først oprettet i går eftermiddag, og senest kommenteret af spørger i aftes. Synes ikke i behandler spørger helt fair......
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 19:38 #25
#22 var ikke med henblik på denne specifikke bruger, det var generelt ment (deraf ordet "tit").
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2013 - 19:40 #26
#24 Du har i dette tilfælde ret vejmand. Og derfor beklager jeg det jeg skrev i #21
Vi kan ikke vurdere en spørger på 1 indlæg og med på Eksperten i en dag.
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. marts 2013 - 19:42 #27
#25
Nu var det ikke ment som et negativt indlæg til denne tråd og måske lagt et forkert sted, men nu kom det så her.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 18:57 #28
Kan vi få en tilbagemelding fra spørger på om problemet er løst??