Avatar billede pkbech Juniormester
05. marts 2013 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mærklig opførsel af windows 2003 R2 SBS

Overførte en SBS server til en Virtuelt maskine (VMWare) natte mellem lørdag og søndag.

I går begyndt 2 bruger at få problemer med at logge in deres netværks drev blev ikke sat op ved login og de havde ikke adgang til exchange serveren. Og de kunne heler ikke få adgang til deres mail via web clienten (OWA). Løste problemet ved at give dem tilladelse til at bruge netværket specifict.

Så idag begyndte flere bruger at havde samme problem kunne ikke lige finde nogen løsning og fik genstartet server og ser ud til at det løste problemet indtil vider nogen gode forslag til hvad der går galt.?
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. marts 2013 - 16:29 #1
Se i eventloggen om der logges nogen fejl, når der logges ind.
Avatar billede pkbech Juniormester
05. marts 2013 - 16:42 #2
har nogen under System
Error TermServDevices 1111
Error Service Control Manager 7001, 7011 og 7023

Tror måske det er 7000'erne men kan ikke teste da reboot af serveren fjernede problemet
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. marts 2013 - 19:31 #3
Det lyder som om at der er nogle services som har været stoppet af en eller anden grund.

Description:
The <service name 1> service depends on the <service name 2> service which failed to start because of the following error: <error message>

Description:
Timeout (<number> milliseconds) waiting for transaction response from the <service name> service.

Description:
The <name of the service> service terminated with the following error: <error description>
Avatar billede pkbech Juniormester
06. marts 2013 - 13:55 #4
Tak for hjælpen fandt endlig problemet tidligere i dag da det opstod igen. Var at vi ikke havde geninstalleret CAL licenserne stod med stor skrift i event center haha smid et svar :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. marts 2013 - 17:06 #5
Ja, det er jo ikke altid at øjnene ser hvad de burde;-)

Hermed et svar.