Avatar billede steench Nybegynder
04. marts 2013 - 14:02 Der er 1 løsning

Dualboot der benytter forskellige netkort ?

Hej Eksperter.

Jeg har en PC, der skal have flere roler.
Den er placeret i et mødelokale, hvor der kommer gæster der skal have lov til at bruge PC,en men kun via vores firewalls DMZ.
Når så PC'en bruges af ansatte, må de gerne kunne logge på domainet.

Jeg har et DMZ ben på firwallen, der udelukkende giver adgang til internettet.

Jeg tænker derfor om en mulig løsning kunne være en PC med 2 netkort. Det ene netkort er forbundet til DMZ og kun aktivt, når 'DMZ'-bruger booter op, mens det andet netkort er koblet til domaine nettet og aktivt, når en domaine bruger logger på.

Kan nogen svare på det er en helt håbløs idé, evt. komme med alternative forslag ?

/Steen
Avatar billede steench Nybegynder
19. marts 2013 - 21:02 #1
Lukker