Avatar billede Andershoegh Seniormester
03. marts 2013 - 22:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor ser Google ikke min hjemmeside ?

Jeg har lavet en blog eller hjemmeside til vores kolonihaveforening.

http://enggaardssparken.blogspot.dk/

Det er ikke de mest IT-kyndige for der er medlemmer der, så det vækker en del forvirring, at Google ikke kan finde den.

Har nogen en god forklaring til hvorfor, eller en ide til hvordan jeg får Goggle til at se den, vil jeg være glad for at høre om det

På forhånd tak
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2013 - 23:30 #1
At få Google til at se den og placere den i toppen af søgeresultaterne kan tage en del tid og arbejde.

I stedet kan du give alle brugerne et direkte link til siden, så de lettere kan finde den. Det gør du ved at oplyse dem om hjemmesidens nøjagtige adresse, som de skal skrive 100% nøjagtigt i adresselinjen, dvs den allerøverste linje i deres browser.

I det her tilfælde er det:  http://enggaardssparken.blogspot.dk efterfulgt af et klik på "Enter"-tasten.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 23:43 #2
Hvis de ikke kan finde mailen eller ikke er hjemme...

Nemt:
Bed dem google: enggaardssparken

På side et kan de se adressen på din side og hvad du mener om deres IT færdigheder.
De kan også se hvornår du bad om hjælp til oprettelsen.  ;-D
De skal ikke engang klikke ind nogen steder for at se det.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 00:16 #3
Prøv og sætte bloggen adresse ind på Krak og De gule sider, jo flere sider der bliver klikket fra jo højre op kommer en hjemmeside/blog i google. Men at være en side blandt billioner af andre, kan gøre det svært at komme op som første hit blandt mange.

https://www.google.dk/search?rlz=1C1_____daDK476DK476&aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=how+do+google+works

http://googlewebmastercentral.blogspot.dk/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html

http://www.worldwidewebsize.com/

Er det fordi google blog ikke tillader Å at du bruger AA i adressen.

http://i.imgur.com/80sCDDx.png

http://i.imgur.com/EPVHNpU.png
Avatar billede milter Ekspert
04. marts 2013 - 00:06 #4
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 00:18 #5
Ja jeg får 2 link, til de 2 oprettede post her på eksperten.
Der er kun 2 link på side et og derfor nemt at finde.

Den tekst man ser beskrev jeg før (lidt ironisk vedrørende hjælp og IT færdigheder).
Avatar billede milter Ekspert
04. marts 2013 - 00:24 #6
#5.

Forstået :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
04. marts 2013 - 06:41 #7
#2

jeg får dette resultat

https://www.google.dk/#hl=da&output=search&sclient=psy-ab&q=enggaardsparken&oq=eng&gs_l=hp.1.0.35i39l2j0l2.3427.4173.0.9495.3.3.0.0.0.0.325.599.0j2j0j1.3.0...0.0.n.n..1c.1.5.psy-ab.TTQck61dV2M&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=9a1c00b80f373b0e&biw=1350&bih=606

jeg kan finde siden sådan

http://lmgtfy.com/?q=Haveforeningen+Engg%C3%A5rdsparken+Anders

#4  Ja bloggen ville ikke tillade et å, desværre
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 07:48 #8
#7 jeg lånte lige et billed fra #4.
Jeg ser det på samme måde, det er nemt at finde, din adresse står i begge post.
http://i.imgur.com/80sCDDx.png
Avatar billede m_claus Nybegynder
04. marts 2013 - 10:16 #9
Avatar billede Andershoegh Seniormester
04. marts 2013 - 11:06 #10
En blog skulle jo gerne kunne ses af andre end bestemte personer der har fået vejledning i af finde den.

Så det undrer at min blog ikke dukker op, ved at søge på Haveforeningen
Enggårdsparken

http://enggaardssparken.blogspot.dk/

har nu gjort lidt af det #2 og #9 skrev.

Har noteret mig mange gange at det næsten er hurtigere at Google efter gamle spørgsmål, for at finde dem end det er at rode efter dem på eksperten.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
04. marts 2013 - 20:09 #11
Jeg forstår slet ingenting af dette her. -(

Det mest naturlig er at Taste Haveforningen Enggårdsparken.
Her kommer absolut intet frem i Google- Har prøvet gå igennem til sidste side ?

Blot ved at taste: Haveforeningen Enggårdsparken Anders: står den som første

Ligeledes er der en kommentar der hedder Hanne tager forskud på foråret.

Det kommer også frem som det første.

En anden person har fortalt mig at blogspot.com  er sat op, så søgemaskinerne ikke indekserer din blog. Du kan i opsætningen af din blog vælge at lade søgemaskiner indeksere den.

Ved nogen hvor det evt er galt ?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
04. marts 2013 - 22:55 #12
Jeg har fjernet bloggen.

Tak for jeres hjælp. Jeg er blevet en del klogere mht  blogs og regner med at kunne bruge det senere

Hvis andre ønsker point, smider I så også et svar
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. marts 2013 - 13:37 #13
http://enggaardsparken.blogspot.dk/

grunden til at den blev lukket var at jeg havde lavet en stavefejl i addressen.

Den nye side kan jeg ikke finde på hverken den ellen anden måde i
Google -(
Så jeg syntes det ser lidt sort ud
Avatar billede tnla Mester
07. marts 2013 - 23:35 #14
Inde på blogspot kan du gå til:

Indstillinger > Søgeindstillinger > Webcrawlere og indeksering

Her kan du aktivere robots.txt og robotheadertags. Jeg ved dog ikke præcis hvad det gør, men du kan jo altid deaktivere dem igen.

Min egen blogspot side kommer frem som det første i Google når man søger på titlen, og jeg har ikke aktiveret noget eller reklameret for den, så det er lidt mærkeligt at din gemmer sig, men måske skal der bare gå noget tid.. måske hjælper det når/hvis flere begynder at linke til den.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
08. marts 2013 - 00:10 #15
Tak for rådet-

Jeg prøvede at gøre som du siger, men det var stadig den forkerte side, der kom frem i Google.

Advarsel! Vær forsigtig. Hvis disse funktioner bruges forkert, kan din blog blive ignoreret af søgemaskiner.

Denne advarsel fik mig til at deaktivere det igen.

Flere har skrevet at jeg bare skal have lidt tålmodighed og så vil Google af sig selv rette problemet.

Jeg har lagt det rigtig link i flere forum og håber, det hjælper.

http://enggaardsparken.blogspot.dk/

Sker der ingenting vil jeg sætte mig nærmere ind i hvordan jeg gør i robots .txt og robotheadertag.

Det irriterer voldsomt at jeg kan se næsten alle indlæg i Google fra den nedlagte hjemmeside, men ingen fra den rigtige -(
Avatar billede tnla Mester
08. marts 2013 - 02:12 #16
"Det irriterer voldsomt at jeg kan se næsten alle indlæg i Google fra den nedlagte hjemmeside, men ingen fra den rigtige -("

Den nedlagte skal nok forsvinde helt. Det er bare en midlertidig "cache" (kopi eller øjebliks-billede) lavet af Google. Den slettes ikke automatisk fordi original-siden slettes, men næste gang Google vil opdatere den og opdager at original-siden ikke findes mere, så slettes cachen. Jeg tror højst der går et par uger, og til den tid har Google sikkert også fået øje på den rigtige, må vi håbe :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. marts 2013 - 21:32 #17
Google kan nu finde min blog, hvis jeg skriver
enggaardsparken.blogspot.com  i søgefeltet.  Måske den også har kunnet det før.

Men en naturlig søgning på Haveforeningen Enggårdsparken, finder stadig den nedlagte