Avatar billede josprivat Nybegynder
03. marts 2013 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mus "hopper/ forlader" program

Hej der.

Jeg har et problem.
Når jeg har et program/vindue åbent, forlader/hopper musen pludseligt ud af dette, så jeg bliver nød til at trykke i vinduet/programmet for at have input mulighed igen.

Dette gælder for alt i windows; spil, web, programmer, alle vinduer i windows. Det giver sig selv at det er problematisk i spil , men det er også voldsomt bøvlet f.eks skal jeg trykke ca 50 gange på skærmen for at få skrevet dette spørgsmål.

Jeg havde problemet på min gamle pc, og troede at det ville forsvinde med den ny pc.. Anden hardware, ren instalation.
Da den gamle pc virkede fint, indtil problemt pludselig kom, tænker jeg:

A: Build. Jeg køre med en XP-pro med en Win7- Homepreium udvidelse oven på. Tænker at det måske kan have noget at gøre med en opdatering til windows eller ligende.

B1: Netværk. Jeg køre med en TP_link TL-WN821N USB Wireless adapter som kopler op på et Telia 4g Modem (HUAWEI modem). Tænker at det måske kan være TP-LINKs software der driller.
B2: Jeg bliver jævnligt smidt at internet forbildelsen, så jeg bliver nød til at "oprette forbindelse" igen- Ved ikke om det kan være et hint.

Jeg har ret få programmer på den nye pc her, som også ligger på den gamle, så tænker ikke at det er nogen af dem som skaber problemer (java, adobe etc .. så ville det nok også have været nemmer at finde andre med dette problem)
Og jeg har søgt vold meget og kan ikke finde nogen med sammen prolem eller en løsning.

Håber der er et par skarpe der kan hjælpe mig.

Skriv hvad i har brug for (hi-jack etc) og smid evt et link, så finder jeg det hurtigere og smider det op.

På forhånd tak
MVH Josprivat
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 11:05 #1
Der er så ikke noget genbrug fra den gamle pc til den nye?
Tænker på mus og tastatur og skærm.
Avatar billede josprivat Nybegynder
03. marts 2013 - 11:21 #2
Nej intet er genbrugt.

Har lige prøvet at afinstalere TP-links utility software og derefter  kun instalere driveren .. tester lige nu og melder tilbage om det var så simpelt ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 11:29 #3
Har du noget andet software der starter med Windows du umiddelbart ikke behøver i din opstart kan du prøve at deaktivere dette, for at udelukke fejl derfra.
Sikkerheds software og startprogrammer der er tilknyttet Windows skal selvfølgelig køre.
Avatar billede josprivat Nybegynder
03. marts 2013 - 12:00 #4
Hey.

Det lader til at det var meget simpelt.
Nogle gange skal man bare formulere problem stillingen, så kommer man til at tænke anderledes på tingene.

Jeg fjernede som sagt "TP-LINKs utility software" og instalerede derefter KUN driveren til "TP-LINK TL-WN821N wireless adapter".

Jeg er ikke blevet smidt af nettet og bliver heller ikke smidt ud af programmer / vinduer længere.

Har testet både på den gamle og den nye maskine.

Du skal have point for din tid og vilje til at hjælpe med problemet ;)

MVH Josprivat
Avatar billede josprivat Nybegynder
03. marts 2013 - 12:01 #5
ups skriv en kommentar .. så jeg kan give dig points ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 12:10 #6
Godt det var så sinmpelt.
Jo tak for det, men brug dit eget svar også når du lukker.
Skal ikke have 200 point for min hjælp her.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 12:20 #7
Tak for point og god weekend.