Avatar billede TobiasMag Nybegynder
03. marts 2013 - 09:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Datavalidering

Sidder og leget med noget datavalidering, men kan ikke helt finde ud af det. Har tre celler som tilsammen ikke må overstige tallet 18, hvis den gør det skal excel gerne give en fejlmeddelse

=SUM(B2:B4)

Dermed er det celle B5 som ikke må overstige 18 - Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2013 - 09:39 #1
Marker B2:B4.
Gå ind i Datavalidering og indsæt formlen:
=$B$5<=18
OK.

Hans
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
03. marts 2013 - 09:46 #2
Hej Hans.

Kan desværre ikke få det til at virke. Er vi enige om at under valideringskriterier der under Tillad vælger jeg "Helt tal" og under Data vælger jeg "Mindre end eller lig med" - Derved under maksimum indsætter jeg den formel som du lige skrev der?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2013 - 10:01 #3
Marker B2:B4.
I Datavalidering under "Tillad": "Brugerdefineret".
I feltet "Formel": =$B$5<=18.

Hans
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
03. marts 2013 - 10:11 #4
Mange tak! Så virker det. Kan du ikke sende et svar, så jeg kan godkende?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2013 - 11:19 #5
OK.
Hans
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2013 - 11:20 #6
Det skulle så have været et svar.