Avatar billede lars_k21 Nybegynder
02. marts 2013 - 11:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm ved samtidig SSD og HDD Toshiba bærbar

Hejsa.

Jeg har lige Migreret fra HDD til SSD uden problemer og har nu min 128 gb SSD installeret i position 0 på min toshiba bærbar, Men jeg oplever periodevise problermer med blå skærm, når jeg har min HHD i samtidigt  :(

Kender i til hvorfor de konflikter ??  Bios er sat til achi, og enhedshånteringen melder ikke om nogle problemer.

Alligevel konflikter de og det er rigtigt ærgeligt, når jeg nu gerne ville have min HHD som lagerplads da SSDén jo ikke er så stor.

Skal tilføjes at jeg der også er blueray afspiller i den, og første gang jeg oplevede blå skærm var da jeg forsøgte at brænde en dvd efter jeg lige havde migreret.

Har også været blå skærm ved deling af internet via mobiltelefon, og usbkabel.

Men alsammen kun når HHD sider i.

:(

mvh

Lars
Avatar billede Locodk Nybegynder
02. marts 2013 - 11:53 #1
Typisk vil selve fejlen der kommer på blue screen of death (BSOD) fortælle  lidt om hvad der går galt. Derfor kan det måske hjælpe hvis du kan fortælle os hvad den siger.

Hvis den genstarter med det samme skal du slå det fra, så du kan nå at notere fejlen - se hvordan her:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/help-troubleshoot-the-blue-screen-of-death-by-preventing-automatic-reboot/

Det lyder for mig som om der er en fejl på den almindelige HD, da BSOD typisk er hardware fejl.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2013 - 12:26 #2
Gør det nogen forskel at køre med eller uden ahci aktiveret? Hvis så kan det være den driver der mangler/skal lpdateres..
Avatar billede Locodk Nybegynder
02. marts 2013 - 12:43 #3
Du ku jo prøve at opdatere driveren, men det er derfor jeg vil vide hvad den blå skærm siger - der står hvad det er der fejler :)
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
02. marts 2013 - 12:59 #4
Har lige afinstaleret Norton Ghost, som jeg installerede igår.

Har sat min HDD i igen. og indtil videre har der ikke været blå skærm.

Så tror Norton har lavet lidt ravage.

Men overvåger lig eet par dage og giver besked hvis der blå skærm igen.

Har slået fra så den ikke autobooter  :)
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
14. maj 2013 - 07:47 #5
.