28. februar 2013 - 14:50Der er
20 kommentarer og 1 løsning
Få Kyocera FS-C1020mfp PCL 5C til at scanne og sende som email
Hey
Sidder i øjeblikket og forsøger at få en Kyocera FS-C1020mfp til at scanne og sende det som email, men kan ikke få den til at snakke med vores emailserver som er gmail.
Det kan godt være Juniper der spærrer. Dette kan man teste ved at sende fra en pc.
Prøv at gemme nedenstående script mellem de stiplede linjer som f.eks. "testmail.vbs", ret til i linjer der begynder med "const" med egen mail-opsætning, og dobbeltklik på filen. Det kræver ikke mailprogram installeret.
Ups - eksperten.dk laver forresten om linjerne med links. Hvis man fjerner kolon efter http, bliver det vist korrekt, du skal så lige selv sætte dem på igen:
Og hvis du prøver på et andet netværk, f.eks. hjemme? Jeg har ingen problemer med dette script på min egen ADSL-forbindelse.
Hvordan er din mail-opsætning? Hvis der er en lokal mailserver, kan det jo være, at kun denne har adgang til Gmail, og at printeren derfor skal bruge denne som "relay".
Ved søgning på nettet kan jeg se, at mange har store problemer med denne type script på en Windows 7. Jeg bruger normalt XP, og har ingen problemer, men prøver jeg på en Windows 7, virker det ikke.
Så må vi droppe en testmail og se, om der rent IP-mæssigt er forbindelse. Prøv i en kommandoboks at skrive: telnet smtp.gmail.com 467
Hvis det skrevne slettes og cursoren står i øverste venstre hjørne, er der forbindelse, og du kan så (i blinde) skrive discconect og trykke Enter. Hvis den skriver connecting to ... og står og venter, er der ingen forbindelse.
Beklager trykfejlen - jeg er mest vant til at bruge port 587, så det er nok dér 7-tallet kommer fra. /c:
Så skulle du næsten se på Kyoceras hjemmeside, om der skulle være en firmware-opdatering der skulle løse problemet. (Husk, at der altid er en lille risiko for at sådanne opdateringer går galt, så det er en afvejning man må lave).
Ingen af Kyocera-maskinerne på mit arbejde sender til Gmail, så dér kan jeg desværre bidrage med en test.
I realiteten er det vel underordnet, hvad man bruger som afsender i disse tilfælde, så hvorfor ikke prøve at oprette en Hotmail-adresse og så bruge deres SMTP-server?
Det er ikke alle SMTP-servere der validerer afsenderadressen (når nu man bruger password ved afsendelsen), så du skulle muligvis kunne bruge en Gmail-adresse som afsender på en Hotmail-konto, hvis det altså er et krav for jeres konfiguration.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.