Avatar billede jakobs28 Nybegynder
27. februar 2013 - 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vand eller luftkølet

hej ville høre hvad i mener om jeg skal gå over til vandkølet

eller bare bliver ved mit luftkølet.

ved ikke hvad jeg skal min cpu 3,4 ghz og Max 3,8

nogen siger når  man kommer over 3,4.Så skal man skifte til vand.

men har også hørt at vandkølet ikke giver så meget.?

men kom med et par indlæg og link med hvad jeg skal købe hvis jeg,
skal gå over til vand scoket 1155

god dag til alle :-)
Avatar billede way3000 Nybegynder
27. februar 2013 - 15:16 #1
Du skal kun gå over til vand hvis:

Du virkelig skal tvinge noget power ud af dine dele
Du vil have et mega lydløst system

Du skal ikke gå over til vand hvis:
Du ikke vil give pengene, for det koster lidt
Du ikke tør have vand rendende rundt i maskinen
Du ikke OC'er din PC jævnt meget

Vandkøling er kun effektivt hvis to dele er i orden.

Vandafkølingen og kontaktfladen (kølehovedet) Ellers kan du ikke overføre varmen fra dit hardware til vandet.

Mit encitament til at gå over til vand er pga. støjen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. februar 2013 - 15:50 #2
Installer speedfan, og check din maskine over længere tid med forskellig belastning, og se hvad de forskellige enheder viser.

Jeg havde også planer om vandkøling, men er gået væk fra det, da det ville være for bøvlet (min mening) og med den køler jeg har på min CPU holder temp. på ikke over 40 grader, det er en større sag (kan ikke huske navnet)ca. 200-300 kr.

Det betød at alle mine kabinet kølere blev fjernet og det samlede støjniveau faldt, de forskellige sensorer på bundkortet, 5 harddiske og grafikkort viser lave temperaturer der varierer ved forskelligt brug, men kommer ikke over 40 grader.

Zalman køler
http://www.zalman.com/global/product/Product_Img_Pop.php?Idx=311

BIllede af temperaturer på min stationærer, med Video på, og fjernadministreret.
http://gupl.dk/692589/

Jeg kan desværre ikke vise den med spil på, jeg afinstallerede HalflLife Orange Box, Portal, Counterstrike og steamsidste uge.

Speedfan her
http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede jakobs28 Nybegynder
27. februar 2013 - 18:39 #3
Mange tak ville prøve og henter den og ser hvad der sker
Og hvor varm den bliver :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. februar 2013 - 20:14 #4
Du skal ikke selv svare på dine spørgsmål :-)
Men behold bare de points, jeg plejer ofte at skrive en kommentar "jeg springer over" eller lignende

Det foregår sådan:

Du stiller et spørgsmål.

Andre byder ind med gode råd og kommentarer.

Du besvarer eller spørger så eventuelle indlæg med "kommentar funktionen"

Kommer der så en løsning som du mener du kan bruge, så beder du vedkommende om at lægge et svar.

Når vedkommende har svaret, accepterer du svaret.

Det kan hænde at der er flere indlæg du kunne bruge så beder du dem om at lægge svar, og deler points mellem dem.

Hvis der ikke kommer/er kommet en løsning inden for en rimelig tid, eks. 1 måned eller 2, sp kan du lukke spørgsmålet på samme måde som du allerede har gjort her.

Men som sagt behold dem bare, du får måske brug for dem senere.