Avatar billede cellini Nybegynder
27. februar 2013 - 12:10 Der er 5 kommentarer

Router købsanbefaling

Hej eksperter,

Jeg er flyttet til et hus i 3 plan, hvor min 5-7 år gamle router ikke virker særligt godt. Jeg vil derfor gerne købe en ny, men synes det er svært at beslutte hvilken...

Routeren skal stå i kælderen, men det trådløse netværk skal være så stærkt som muligt også i stueetagen og på 1. sal.

Det trådløse netværk skal bruges til Ipad, bærbar med Win8, TV med Smart TV.

Jeg har ikke brug for en masse avancerede funktioner, bare et stærkt og stabilt signal.

Jeg har 40/5 StofaNet.

Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle bud på, hvilken router, jeg skal se efter. Type eller allerbedst konkret model, som ikke er alt for dyr.

På forhånd tak.

cellini/Jens
Avatar billede Blueeyez Mester
27. februar 2013 - 13:05 #1
Kommer jo an på prisen du vil gi.. Personligt bruger jeg linksys / linksys by cisco hvor EA6500 er med den nyeste trådløse teknologi..

Et råd er at have routeren centralt i huset for derved at nedjustere trådløs signal.. Men også for at garantere signal i hele huset uanset antallet af trådløse enheder.
Avatar billede cellini Nybegynder
01. marts 2013 - 13:49 #2
Jeg skriver, at jeg søger en router, der ikke er alt for dyr - den EA6500, du nævner, er vel stort set den dyreste på markedet og meget avanceret ift. mit behov.
Jeg forestillede mig at skule betale <1000 kr. eller deromkring.

Routeren SKAL stå i kælderen.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. marts 2013 - 14:05 #3
Beklager overså lige den del :-)

Hvis du skal bruge gigabit lan så denne: http://www.edbpriser.dk/router/linksys-ea2700-high-performance-dual-band-n-router-id-6753574.aspx

Hvis ikke gigabit så denne:  http://www.edbpriser.dk/router/linksys-e2500-advanced-dual-band-n-router-id-5345832.aspx

Priserne er billige hvis man tænker på de antenner de har som vil hive godt signal selv hvis du nedjustere signal styrken hvilket kan være en fordel for nogen.

De har begge 2.4 og 5 ghz wifi som giver mulighed for flere kanaler samt flere enheder i dag har 5 ghz og så giver de op til 300 mbit wifi så de kan håndtere en del aktivitet.

Synes ikke selv de er dyre.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 16:33 #4
Er følgende indlæg blevet til en løsning eller?
Avatar billede cellini Nybegynder
09. oktober 2013 - 07:59 #5
Ja, jeg købte en Cisco/Linksys EA4500. Svar?