Avatar billede fjorbak Forsker
24. februar 2013 - 20:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skift fra Vista til XP PRO

Hej Gutter

Jeg har en ældre Medion med Vista på den vil jeg gerne skifte til XP PRO, jeg mener at have forsøgt men det lykkedes ikke det er en 32 bit som skal anvendes til drivere m.m. et rigtig godt råd ville være lækkert.

Fjorbak
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
24. februar 2013 - 20:51 #1
Hej.

Dit spørgsmål er meget abstrakt synes jeg.

Vil du formattere din computer eller hvad er det der slår fejl?

Hvis det er under formattering hvor er det i processen det går galt?

Mvh Mads G. Jensen
Avatar billede sadolin1978 Novice
24. februar 2013 - 20:53 #2
et andet ? hvorfor vil du gå tilbage til XP, det er korrekt at Vista kræver en del af en komputer men min erfaring er at Win7 køre rigtigt godt også på ældre maskiner
Avatar billede fjorbak Forsker
24. februar 2013 - 20:58 #3
Tak for de hurtige svar, mit problem er at det jeg skal køre på maskinen kan ikke køre på vista men XP.

Da jeg forsøgte sidste gang virkede XP ikke og jeg måtte lægge Vista på igen, tænkte på om man kunne lægge den på som et ekstra system ????

Fjorbak
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 21:11 #4
Hvad var det der gjorde at den ikke virkede?
Kunne du ikke finde drivere til XP, som fik hardwaren til at virke?
Hvilket model nr har din pc?
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
24. februar 2013 - 21:12 #6
Når du siger "som et ækstra system" mener du så 2 styresystemer på samme computer?

I så fald har du en mulighed for at dualboote f.eks windoww vista og  xp. Prøv at google vista xp dualboot så kommer der tusinde vis af guides til formålet.

Jeg kører selt et dualboot system af windows 8 og linux mint på min stationer. fungerer fint.
Avatar billede fjorbak Forsker
24. februar 2013 - 21:49 #7
Hej

Den formater drev C uden problemer og kopier filer hvor efter den lukker ned og skal til at køre så stopper den og siger alvorlig fejl og slukker maskinen

ØV

Fjorbak
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 21:57 #8
Det kan ikke være at problemet er at den mangler sata drivere?
Kan bios indstilles til at deaktivere AHCI, eller køre i ide mode?
Avatar billede fjorbak Forsker
24. februar 2013 - 22:11 #9
Du siger noget det er da SATA der driller hvor kan man være blind det vil jeg prøve har desværre lige sat den til at indlæse vista igen igen ;-)

Men så i bios at der var drivere til noget andet jeg vil se på det i morgen, så giver jeg lyd fra mig fedt med at andre øjne lige er opmærksom på sådan en fejl måske måske ses godnat
Avatar billede fjorbak Forsker
23. august 2013 - 06:59 #10
det virkede ikke