Avatar billede martin_shearer Nybegynder
23. februar 2013 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Waoo router og dlink dir-825 opsætning

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp. Skal til at sætte mit net op. Jeg har fiber fra waoo. Så skal ha deres router sat til

Men jeg vil sådan set gerne have min dlink dir-825 til at styre det hele i stedet for, den fra waoo.

Hvordan sætter jeg det op. Mest korrekt. Så den fra waoo ikke laver andet end at sende signalet videre til min dlink ?
Avatar billede thov Forsker
23. februar 2013 - 12:53 #1
Er du sikker på, at du er tvunget til at ha' Waoo routeren tisluttet ?
Jeg har selv haft fiber, hvor der bare sad en flad box på væggen med TV, computer o.s.v. tilslutninger.
Her smed jeg min egen router ind, og red øjeblikkeligt ud over WWW-stepperne :-)
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
23. februar 2013 - 14:57 #2
Der går jo fiberstik direkte ind i den router fra waoo. Det er ikke et alm netværksstik jeg kan tá fra og smide i min egen router. Så tror jeg skal ha deres først.
Avatar billede thov Forsker
23. februar 2013 - 17:33 #3
To routere i serie bør heller ikke være noget problem.
Deaktiver wifi i Waoo routeren.
Deaktiver DHCP i Dlink'en.
Sæt et netværkskabel fra LAN til LAN porte på de to routere (Endelig ikke WAN).

Så bør det være muligt at etablere forbindelse til nettet
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
23. februar 2013 - 21:01 #4
i waoo routeren er der kun port 1,2,3,4 så har sat den i port 1 og i internet porten på dlink.

men waoo routeren køre 192.168.1.1 og dlink køre 192.168.0.1 er det noget problem ?
Avatar billede Agent_Smith Nybegynder
24. februar 2013 - 00:24 #5
Hej Martin

Jeg har selv lige skiftet til Waoo, og jeg fulgte i den sammenhæng følge følgende guide: http://homekb.cisco.com/Cisco2/ukp.aspx?pid=94&vw=1&articleid=3733

Som du kan se af det næste link, er opsætningen den samme for andre routerfabrikater: http://www.corenetworkz.com/2008/02/router-to-router-cascading-simple-guide.html

Jeg vil umiddelbart råde dig til at fifle lidt med kanalerne på routerne, så du er dækket ind på den bedst mulige måde. Til dette formål brugte jeg - http://www.metageek.net/products/inssider/

God fornøjelse
Avatar billede thov Forsker
24. februar 2013 - 03:29 #6
"I internetporten på Dlink" ?
Forhåbentlig ikke den som er lidt for sig selv og mærket 'WAN' - det duer nemlig ikke.
På Dlink'en er det nemlig også en af 1...4 tilslutningerne som skal bruges.

Om login er 192.168.1.1 eller noget andet er ligegyldigt, bare de er forskellige, for så er du sikker på at åbne den rigtige setup.
Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
29. december 2013 - 18:39 #7
Hej Thov
Du skriver
Deaktiver wifi i Waoo routeren.
Deaktiver DHCP i Dlink'en.

Hvordan kan man deaktivere wifi i waoo routeren er der en måde at komme ind i dens indstillinger ?