Avatar billede maggie Nybegynder
22. februar 2013 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Telefon tastaturlåst

Jeg har glemt tastelåsen på min I-phone 4S.... Hvad gør jeg?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2013 - 21:03 #1
Satser på at du kan restore en backup uden tastelås aktiveret?
Avatar billede conz Juniormester
23. februar 2013 - 02:27 #2
Du skal starte med at tage backup af alt dit data, da du bliver nødt til at lave en fabriksgendannelse af telefonen, hvilket sletter alt data fra den.
Dette kan du sagtens selvom telefonen er låst, nemlig via iTunes. Hvis du bruger iCloud, kan det være en god idé at lade den gemme det på din computer for nu.

Herefter skal du ind i DFU tilstand. Dette gøres ved at holde sluk-knappen og Home-knappen inde samtidig. Efter ca 10 sekunder burde din telefon genstarte og Apple logoet komme frem på skærmen. Når du set logoet, så slip sluk-knappen, men bliv ved med at holde Home-knappen inde. Kort efter burde der komme en besked frem på skærmen, om at du skal tilslutte telefonen til iTunes via USB.

Hvis telefonen stadig sidder til computeren, så burde iTunes nu komme frem og sige at den har opdaget en telefon i Recovery mode og at den skal gendannes. Tryk Gendan (eller Restore), og lad iTunes arbejde helt færdigt.

Herefter kan du synce alt dit data tilbage til telefonen, og du burde nu være tilbage til normal, og uden kode på.

Håber det hjalp, ellers må du skrive.
Avatar billede maggie Nybegynder
24. februar 2013 - 13:24 #3
Tak for svaret - men har allerede haft den hos Apple-butik og betalt 200 kr for at få den lavet.

Vil gerne give dig point betalyte, men ved ikke hvordan
Avatar billede maggie Nybegynder
24. februar 2013 - 13:25 #4
Åh - nu ved jeg det. Smid et svar, og du får point :-)
Avatar billede conz Juniormester
24. februar 2013 - 13:46 #5
Det var godt du fik det løst =)