Avatar billede Sam-lx Nybegynder
17. februar 2013 - 19:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Certifikatproblemer

Hej,
Jeg har brug for lidt hjælp. I den sidste tid har jeg fået et problem med min computer. Når jeg går på en hjemmeside sker det rigtig ofte at siden bliver afvist på grund af et ugyldig certifikat. Det er sider som; support.google.com/ connect.garmin.com/ o.l så det er altså ikke nogle lumre sider eller lign.
Min computerens tid, og tidssone er ok - jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvad jeg skal gøre - er der nogen som har et tip?
Jeg kører win8 64bit. Problemet er det samme i Chrome, Firefox og Explorer.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2013 - 19:18 #1
prøv kontrolpanel / Internet
fanebladet sikkerhed, klik på Brugerdefineret niveau
Vælg fx Mellemhøj niveau, og klik på Nulstil.
OK vejen ud, og så skulle der ikke spørges utidigt efter certifikater.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
17. februar 2013 - 19:34 #2
hej
tak for svar. Det har jeg desværre allerede prøvet - uden held.
Hvis jeg eksempelvis prøver at gå på "hjælp" i Chrome, kommer der en rød side med overskriften:
Sikkerhedscertifikatet for dette website er ikke troværdigt!
og i adresselinjen står der:
https://support.google.com/chrome/?p=help&ctx=menu
hvor https er overstreget og har et rødt kryds. Når jeg klikker kan jeg se cerfitikater, men kan kun konstatere at datoen er OK.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2013 - 10:24 #3
hvad er datoen på din pc?
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2013 - 11:16 #4
Dato og tid ser ud til af være OK - den viser dags dato og rigtig tid.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2013 - 13:48 #5
Er din W8 fuld opdateret.

http://i.imgur.com/NWaLFkB.png
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2013 - 14:42 #6
win8 er opdateret.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2013 - 22:18 #7
Hej bøvler stadig med problemet:(
Jeg har lige opdaget at hvis jeg i Chrome (den bruger jeg mest) i menuen vælger "hjælp" får jeg fejlsiden. I adresselinjen står der:
"https://support.google.com/chrome/?p=help&ctx=menu"

alså https !?

hvis jeg går op og sletter S'et kommer jeg til den rigtige side.

jeg kan godt nok ikke få det til at virke på alle de sider der er problemer med - men hvorfor "https"?
Er der nogen som forstår det? - den kan naturligvis også være at det ikke har noget med sagen at gøre.
19. februar 2013 - 06:29 #8
Hmmm... et eller andet ### AddOn program ???
www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 11:14 #9
Har du skiftet sikkerhedsprogram for nylig. Det virker som om et eller andet, ikke vil havde at du tilgår en sikker hjemmeside.

Prøv de 4 fire små programmer fra CSIS
http://www.csis.dk/da/private/downloads/

Og Awdcleaner. Kør som administrator
http://www.raymond.cc/blog/adwcleaner-search-and-delete-adware-pup-toolbar-and-homepage-hijacker/
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
19. februar 2013 - 11:46 #10
Jeg bruger Bullguard, det har jeg gjort i flere år. Jeg har prøvet at lukke for Bullguard, for at se om det er den der driller - uden held.
jeg har lige, på mit arbejde, prøvet at tilgå "hjælp" i Chrome. her er adressen også https.... så det skal den nok være.

jet har netop prøvet at indstallere "Watherfox" her kan jeg tilsyneladende tilgå sider som jeg ikke kan tilgå via Chrome, Firefox eller Explorer??
jeg prøvede at kopiere adressen til googels hjælpe sider ind i adresselinien - siden vises uden problemer - det giver overhovedet ingen mening for mig.

@peterolsen123 jeg skal prøve dine forslag i aften.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 14:11 #11
Jeg bruger Bullguard Internet Security i W8, og oplever ikke de nævnte problemer.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
19. februar 2013 - 14:59 #12
Jeg tror heller ikke det har noget med Bullguard at gøre.
jeg har forsøgt, hvor Bullguard var lukket.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
20. februar 2013 - 16:33 #13
jeg kommer ikke rigtig videre
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
23. februar 2013 - 10:17 #14
jeg har snart prøvet "alt" er der nogen som har et tip hører jeg meget gerne om det.
Alt er opdateret, alle addon's er væk.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
04. marts 2013 - 11:17 #15
nogen som har en ide?
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
13. maj 2013 - 15:01 #16
Jeg har selv løst problemet. tog PC'en med til an anden fysisk adresse - og netværk. herefter var alle problemer væk!?
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2014 - 14:44 #17
Jeg har selv løst problemet. tog PC'en med til an anden fysisk adresse - og netværk. herefter var alle problemer væk!