Avatar billede AlphaJay Nybegynder
16. februar 2013 - 15:05 Der er 2 kommentarer

hMailServer på Stofalinje.

Hej Eksperten.

Jeg er nu kommet et skridt videre med at få min egen mailserver op at køre, men jeg er stødt på et problem.

Hvis jeg kører min SMTP port på port 25, får jeg mulighed for at modtage post, men ikke sende.

Skifter jeg derimod til port 587 får jeg mulighed for at sende, men ikke modtage.

Jeg har skiftet min POP3 port til 465 da jeg ikke kan få adgang via port 110.

Er der nogle der ved hvad jeg kan have gjort forkert og hvad løsningen kan være, så jeg både kan sende og modtage?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 22:30 #1
spørg da stofa, om noget er lukket.
når du vil sende, brug evt en relay ?
Avatar billede skibsrotten Nybegynder
22. februar 2013 - 19:37 #2
Du skal have fat i stofa for at få din mailserver til at virke.
Alle ISP´s i danmark, blokere smtp til deres kunder.

Jeg har selv TDC og skulle have åbnet op for port 25 og 110 ud og ind. Det tilbyder de kun til deres erhvervskunder. Kender ikke stofas regler, men regn med du ikke kan få åbnet disse porte. TDC har en smtp relay server der kan bruges.
Hør stofa hvordan du skal gøre. Du skal også have adgang til at ændre MX record hos din domaine hoster.