Avatar billede Jonas999 Nybegynder
15. februar 2013 - 20:23 Der er 11 kommentarer

Ipad og internet? Hjælp en begynder, TAK?!

Hej

Jeg har netop købt en Ipad 2 WI-FI 16 GB black.

Tilmed tegnede jeg et meget lille abonnement via TDC's 3G net på 1 GB om måneden til når jeg er på farten.

Tilmed købte jeg en router, da jeg har internet i hjemmet. Det er også dette net min Ipad skal køre på 95 % af tiden.

Jeg har ikke tilsluttet routeren endnu, men jeg burde da kunne gå på nettet på mit andet 1 GB abonnement som er aktivt?

Når jeg går på "safari" trykker jeg på anuller, til de netværksforslag som dukker frem og så burde den da elers kunne gå på via 3G som mit lille abonnement var opsat til?

Har det noget at gøre med det simkort jeg fik med da jeg købte Ipaden? I min Ipad er der INGEN mulighed for at indsætte simkortet. Har været samtlige sider igennem via google, som viser at man skal bruge en lille clips for at åbne en lille "Skuffe" i Ipaden. Den skuffe findes IKKE i min Ipad, medmindre jeg er blevet sindsug? Har vendt og drejet Ipaden de første 50 gange, der er INTET?

HjÆLP EN BEGYNDER, tak :)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2013 - 20:46 #1
Har du ikke fået en manual med?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 20:48 #2
Hej.

  Årsagen til at du ikke kan finde noget sted at stikke SIM'et ind, er fordi din iPad ikke kan gå på internet via 3G! Så skulle du jo have købt en med 3G i og ikke "kun" WiFi.
  Du skal have den tilkoblet et trådløst (WiFi) net, så kan du komme på internet.

De bedste hilsner
Avatar billede Jonas999 Nybegynder
15. februar 2013 - 21:11 #3
Hej

Ipaden jeg købte ER MED 3G.

Jeg tegnede jo både abonnemnet, PLUS at jeg ikke gav 2800 for den, men 1000 kr ekstra, - altså 3800. (Blor for selve Ipad'en plus "understøttelse" til at kunne gå på 3G, eller hvad vi kalder det)

Jeg købte den iEl giganten i dag. Kan hun virkelig have udleveret en forkert Ipad uden mulighed for tilkobling af simkort???

TAk for jeres hjælp,- håber på svar!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2013 - 21:14 #4
Har du ikke fået en manual med?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 21:18 #5
Hej igen.

  Ja, så har de givet dig det forkerte produkt med under armen. Hvis der kun står WiFi på æsken og der ikke er nogen slot til SIM, så er der ikke så meget at rafle om.
  SIM-holderen sidder oppe for oven i venstre side (der, hvor coveret har fat) med et lille hul til at åbne den med. Hvis den ikke er der - no cigar.

/Carsten
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2013 - 21:20 #6
Avatar billede Jonas999 Nybegynder
15. februar 2013 - 21:32 #7
Hej Carsten og Vejmand

Så har hun udleveret det forkerte produkt, for der er intet hul til at stikke en lille clips ind i, så Skuffen" til simkorten popper ud. (Der følger iøvrigt heller ikke en clips med. Ved ikke om der normalt ikke gør det)

På selve pakken står der også:

iPad 2 Wi-Fi 16 GB Black

Jeg skulle derimod ha' haft den som hedder:

iPad 2 Wi-fi + 3G 16GB black? Ik sandt? (som der iøvrigt står på bonen, men jeg har altså fået udleveret den førstnævnte!)

Hmmm.... Det er da irriterende!

Men nu er "problemet" forstået, ik sandt? (Har nemlig ikke så meget forstand på det)
;)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 21:38 #8
Helt korrekt - den skal bare ombyttes til den, du har købt og betalt for.
Avatar billede Jonas999 Nybegynder
15. februar 2013 - 21:50 #9
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 21:56 #10
Selvtak.

  Du bør nu bare godkende det svar, jeg lagde ovenfor.....
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. februar 2013 - 10:24 #11
Æhm - lukning af spørgsmålet ved accept af svar?