Avatar billede delakuer Nybegynder
15. februar 2013 - 14:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Excel formular hjælp!

Håber der måske er en som kan hjælpe mig! Jeg sidder og laver et pointsystem for et fodboldhold, hvor de skal have point for diverse ting. Har lavet et skema til fremmøde til træning. Men nu skal jeg lave en til kamp. Den formel jeg har kan ikke finde ud af det hvis der er flere tegn i en samme rubrik. Jeg har filen liggende hvis nogen evt. ville hjælpe med det? Tænker noget i stil med:

Mødt op            x
Assist            a
Mål            m
Gul kort        g
Rødt kort        r
Kampstemme        k

Og så går den selv ind og henter de forskellige værdier. Men som skrevet har jeg skemaet liggende klar og parat, men det virker ikke helt som det skal :)
Avatar billede natkatten Mester
15. februar 2013 - 14:26 #1
Lyder umiddelbart som om at det ikke er en større ting. Som jeg forstår det, så skal der laves en opslagstabel, som definerer hvor mange point (plus eller minus går jeg ud fra), der skal gives for de forskellige ting, som du registrerer. Herefter skal disse sammentælles for hver af spillerne på holdet.

Du er velkommen til ar sende din fil til mig, så skal jeg kigge på den - natkatten snabela gmail dot com

Alternativt kan du lægge den ud på gupl.dk
Avatar billede natkatten Mester
15. februar 2013 - 19:36 #2
En sjov lille ting.

Løst vha. LOPSLAG og SUMPRODUKT.

/natkatten