Avatar billede Grenaa_overfart Nybegynder
11. februar 2013 - 17:24 Der er 4 kommentarer

Hvordan fjernes UKASH virus på PC med Windows XP

Hej -
Min datters PC har fået en Ukash virus, som popper op og spærrer vinduet totalt.
Styresystemet er Windows XP og jeg har prøvet at frølge anvisningerne jeg kan finde på nettet fra min egen PC.
Men problemet er, at jeg kan ikke nå at få adgang til Kør i Start-menuen, da Ukash-vinduet popper så hurtigt ind.
Jeg trykker F8 ved opstart, vælger Sikker tilstand med netværk. Men alligevel starter den så hurtigt op, at Ukash-vinduet når at poppe op, inden jeg kan foretage mig noget.
Jeg er ikke ekspert, så please - hjælp en fortvivlet far.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. februar 2013 - 17:32 #1
Se kommentar nr. 11 her: http://www.eksperten.dk/spm/972407
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2013 - 21:03 #2
Jeg er helt enig.
Husk mellemrummet mellem test og /
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2013 - 21:10 #3
Ud over Malwearebytes, så kør også en tur med følgende:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Kør programmet, og når boksen kommer op, så tryk på "slet".
Programmet scanner pc, og når det er færdigt, så skal pc genstartes.
Når pc er genstartet, så kopier lige loggen ind her sammen med Malwarebytesloggen.
Hent de 4 tools der er på denne side og kør dem, for et ekstra tjek:
http://www.csis.dk/da/private/downloads/
Klarer pc de fire tests her?
12. februar 2013 - 09:29 #4
Velkommen til E. ...

Velkommen i [Ukash virus] klubben...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002