Avatar billede annikal Nybegynder
09. februar 2013 - 16:38 Der er 7 kommentarer

Medion kamera fra Aldi

Hej.
Sidder og kigger på det kamera som de har til salg i den her uge i Aldi. Men så er det jeg vil høre herinde om der er nogle der kender det, og ved om det tager nogle gode billeder.

Det er et Medion X44088. Det koster 1299kr

16,0 megapixel CCD-sensor - i høj opløsning
Billeder med lyse farver, giver detaljerede Udtryk i plakatstørrelse
21-fold optisk zoom - for klare, skarpe billeder af fjerne motiver
25mm vidvinkelobjektiv - giver mulighed for store bygninger, Landskaber eller gruppefotos med en kortere Brændvidde og en bredere synsvinkel
Optical Image Stabilizer - giver knivskarpe billeder (1) ved at kompensere for kamerarystelser
Stor høj opløsning (460.000 pixels)
3,0" LC-display - letter optagelse og er ideel til øjeblikkelig behandling Billederne i strålende farver
Pop-up flash - for vel-eksponerede billeder, selv under vanskelige lysforhold 720p
Full HD-video opløsning - for imponerende skarpe billedkvalitet med 30 billeder i sekundet
Face Detection - registrerer ansigter til store portrætter med optimal fokus og eksponering Smile Detection -
registrerer og fanger de dygtigste smil gennem automatisk udløsning
Blink - giver en advarsel, når fokus motiv har blinkede under optagelse (3) 5x digital zoom - digitalt zoome billedet.
Link til kamera : http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_1302_48_5_3702_10667.html
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. februar 2013 - 17:54 #1
Specs ser fornuftige ud, men personligt synes jeg at det er s*** svært med kameraer - det er først igennem længere tids brug du finder ud af styrker og svagheder under forskellige forhold, ude/inde, lys/mørk, sport/portræt, menuen osv

Købte engang et kamera med superspecs, rejste med familien til Cambodia og kom hjem med 1200+ fotos, ikke dårlige men heller ikke gode, der manglede lige det sidste - damm, jeg var ked af det

Men for 1299 kan det jo bare prøves af og så sælg det igen, hvis ikke det lige passer dig!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2013 - 20:12 #2
det medfølgende 4gb sdhc kort skal skiftes med et hurtigt kort med mere plads. Fx 16gb c10, så billeder kan nå at lagres inden du trykker igen.
Avatar billede finb Ekspert
09. februar 2013 - 21:53 #3
Kameraet kan være ok, men reparation gennem Aldi skulle være besværlig/umulig. Så går apparatet i stykker, kan du smide det ud.
Avatar billede richardjensen Seniormester
09. februar 2013 - 22:53 #4
Jeg har et 'Traveler'-kamera, købt i Aldi.
Det fungerer helt tilfredsstillende, men ca. halvandet år efter køb kom nogle sorte/generende aftegninger på skærmen. Jeg indleverede til Aldi, og efter 2-3 uger modtog jeg et nyt kamera.
Avatar billede Margareth Nybegynder
16. februar 2013 - 17:29 #5
Jeg mangler en manual hvor jeg kan se hvilken taster der er til hvad på Medion MD 9725 digital kamera. Jeg kan bare ikke finde noget som helst om det. Det er et kamera jeg har købt for en del år siden og jeg vil gerne give min nabo det, da jeg har et andet, men hun er en ældre dame der gerne vil have det hele på skrift. Hvor finder jeg det

Margareth
Avatar billede DanWEB Nybegynder
31. maj 2013 - 20:15 #6
Kan man få hukommelse nok !!!

Hvorfor nøjes med en 4 GB SDHC hukommelseskort til jeres MEDION® 16MP X44088 (MD 86888)kamera....
Når du kan købe et 128 GB kort ved Amazon i England til 60£ + en beskeden moms regulering og levering.

Hukommelseskort beskrivelse:
Komputerbay 128GB SDXC Secure Digital Extended Capacity Speed ​​Class 10 400X UHS-I Ultra High Speed ​​Flash Memory Card 45MB / s Skrivehastighed 60MB / s Læsehastighed

Her er en links til kortet !!
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00CF3EOFM/ref=oh_details_o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Egentlig havde jeg købt hukommelseskortet til et Fujifilm FinePix SL1000 Digitalkamera, men nej... kameraet nægtede at arbejde med kortet.

For sjovt satte jeg det i mit MEDIOM kamera, uden de store forventninger. Da jeg havde læst, at den max. kunne håndtere et 32 GB SDHC kort...
Men nej... Det virker glimrende!! -

Eneste udfordring er selvfølgelig om kameraet kan udnytte kortet fuldt ud...
Kameratælleren bliver ved med at stå på 9999 billeder tilbage - i højeste opløsning - efter at havde taget hundredevis af billeder og flere store og små videoer.
Nu håber jeg så på og regner med, at tælleren begynder at tælle ned... lidt før kortet er halvfuld.

Der er i hvert fald ingen problemer med at afspille indholdet på kameraet eller overfører indholdet til computeren og bearbejde emnerne der.
Avatar billede poullund Praktikant
20. juli 2016 - 08:22 #7
Jeg har sådan et kamera, men har problemer med de genopladelige batterier. De er af typen Ni-MH (Nikkel-metalhybrid) AA. 1,2 volt. Jeg har haft dem siddene i opladeren næsten et helt døgn, men indikatoren lyser fortsat rødt. SÅ jeg er i tvivl om, hvorvidt de er fuldt opladede????

Det er i det hele taget en smule forvirrende. Et sted i manualen står der, at kun denne type genopladelige batterier må anvendes. Men et andet sted, står der, at man i menuen kan indstille batteritypen til enten denne type eller til Alkalinebatterier eller Lithium-batterier. Så hvad pokker skal man tro på?????

Jeg ville hellere bruge almindelige Alkalinebatterier, f.eks.Duracel AA, men de er jo på 1.5 volt.