Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2013 - 10:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DKIM i Postfix

Hej Alle,

Jeg forsøger at anvende DKIM med alle udsendte emails fra Postfix, og har fulgt følgende guide til punkt og prikke:

www.debiantutorials.com/setup-domainkeys-identified-mail-dkim-in-postfix/

Jeg tester funktionaliteten med:

http://www.allaboutspam.com/email-server-test/

AllAboutSpam fortæller mig at:

"Email contains invalid DKIM/Domain Keys Signature. Published Domain Keys policy does not specify whether to accept/reject such emails. Signing your Outbound emails and clearly specifying a policy to accept signed emails will minimize chances of your Email being considered as SPAM."

Er der en der ved hvad dette evt. kan skyldes når jeg har fulgt ovenstående guide?

- Rasmus
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. februar 2013 - 11:09 #1
Har ikke lige kigget i guiden, men siger postfix loggen den har tilføjet DKIM?
Har du generet en nøgle ?

Man kan også prøve at sende til en gmail, vælge det gamle layout og så kan man se om
Mailen er korrekt signet eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2013 - 12:32 #2
Hej Lasse,

Ja jeg har genereret en nøgle. Hvis jeg sender en email står følgende i den:

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=simple/simple; d=minside.com;
    s=default.private; t=1360409204;
    bh=bksADESvNf5E2LINc8+LIxxt341+1tXLW1tfofGlTJA=;

I TXT-DNS for domænet har jeg placeret:

v=DKIM1; g=*; k=rsa; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC1dDjAw79+AxIX1cMb9sJVEjM2jmrBTFvrpxjTXaKpYV8CiioZ1LfgA6YkG1XbBpTLPqIC3JNA3ZuY0Zhmn73i3R9CgsXbeCTg1kyCJ1IW9etDqkO1TcRyYdraNYgLmalu/aMAtqUVC6DinVhRUI/dbD+rOBA1wggHjhlKmbx5GwIDAQAB

Er der noget jeg helt har misforstået?
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. februar 2013 - 17:21 #3
Umiddelbart tror jeg du har to fejl. Invalid DKIM og noget policy fejl.

Har du husket at afslutte TXT recorden med ;
I default.txt (hvis filen hedder dette), har du sikkert default._domainkey, har du husket at filføje "default._domainkey" til din DNS, under "host/vært".

Hvad er outputtet af default.txt og dig default._domainkey.minside.comTXT
Disse to burde være næsten identiske.
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. februar 2013 - 17:24 #4
Hvad indeholder /etc/dkim-filter.conf ?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2013 - 11:04 #5
Hej Lasse,

Jeg havde glemt at tilføje selve navnet til min DNS!

Smid svar, så ryger der point retur :-)

Jeg har tilføjet mail._domainkey..
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. februar 2013 - 11:12 #6
Kanon! Fedt det virker! :)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2013 - 11:15 #7
Det gør det ikke helt endnu, venter på at DNS slår igennem - men det burde det :-)