Avatar billede hhvidtfeldt Nybegynder
05. februar 2013 - 10:36 Der er 9 kommentarer

Virus - min PC er låst/blokeret

Jeg har fået noget som jeg tror er virus, for når jeg starter mit windows vista op, så kommer der en side op som fylder hele skriveboret som siger at min pc, er blevet blokeret, og for at få min computer låst op igen så skal jeg sende nogle penge ??
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2013 - 12:24 #1
http://www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002 følg disse oplysninger.
Hvad har du besøgt af sider inden du fik den virus?
Avatar billede hhvidtfeldt Nybegynder
05. februar 2013 - 12:36 #2
Jeg har set en masse sider med nogenlunde samme problem, både på www.eksperten og i øjeblikket er jeg inde på EDBblog.dk  jeg har prøvet en masse ting ud fra disse sider, men intet har endnu hjulpet. Jeg mangler at finde en side hvor der står ligenøjagtig hvad jeg skal gøre, men det er åbenbart svært. Den side der dukker op på min PC, og som dukker op hver gang jeg logger på er ikke en dansk, men er fra tyskland. Kan du hjælpe?
Avatar billede hhvidtfeldt Nybegynder
05. februar 2013 - 13:03 #3
Jeg har også prøvet det link du sendte i dit forrige meddelelse, med hensyn til gendannelse, det gjorde jeg men jeg kan ikke vælge en dato fra før PC blev inficeret, da der kun er 2 datoer at vælge imellem, nemlig dato i dag og igår, og da var PC inficeret.
I øjeblikket står jeg nu i den situation at jeg god kan Starte PC på "normal" vis og jeg kan vælge bruger og skrive password men så er der sort skærm og det samme sker hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand. Jeg kan også på begge opstart taste ctrl alt delete og skifte brugere, men efter password bliver der bare igen sort skærm.
Jeg behøver virkelig hjælp her.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2013 - 15:23 #4
Du har lagt et svar, det er kun til den der løser et problem, nu kan du risikere at ingen går ind fordi de tror at problemet er løst.
http://www.eksperten.dk/spm/968295 her er flere muligheder, ellers søg på google på virus ukast.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2013 - 17:59 #5
Hej og velkommen til.
Hvis du ikke kan gendanne, så prøv at oprette en ny bruger
Der er et tip til dette her:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
Når den er loadet helt op i fejlsikret med kommandoprompt skriver du    net user test /add og trykker enter.
Der skulle gerne stå det er oprettet med succes.
Genstart pc og log på den nye brugerkonti der hedder "test", og gennemfør resten af guiden
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2013 - 18:00 #6
NB!! Der skal være et mellemrum mellem test og /.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2013 - 16:05 #7
Noget nyt?
Avatar billede Jensen DK Novice
07. februar 2013 - 06:37 #8
Problemet er nok løst, det er ikke alle som vender tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2013 - 16:09 #9
Nej det har du sikkert ret i.
Men det er jo så ærgerligt for dem der lige kommer forbi tråden og håber der er en løsning på et tilsvarende problem.