Avatar billede TineHJ Nybegynder
31. januar 2013 - 09:28 Der er 2 kommentarer

Eksponentiel tendenskurve

Jeg har en masse datasæt, hvor jeg gerne vil bestemme forskriften for den eksponentielle tendenskurve. Jeg kan godt finde ud af at lave en tendenskurve og få forskriften til at stå i figuren. Men da jeg har mange datasæt, vil jeg gerne have grundtal mv til at stå i nogle celler. Altså så jeg ikke behøver at tegne selve kurverne.
Jeg har tidligere lavet det med lineære tendenskurver og der brugte jeg linregr
Det er Office 2010
Avatar billede Thorp Praktikant
01. februar 2013 - 12:17 #1
Vil du ikke kunne omdanne dine data til en ret linje - hvis du nu to logaritmen af såvel den afhængige som den uafhængige variable så får du jo en forskrift af formen y = ax + b, herfra kan du så finde a og b - herefter kan du nemt opstille forskriften for din eksponentielle vækstkurve.
Avatar billede Thorp Praktikant
01. februar 2013 - 12:19 #2
....ved anvendelse af linregr.