Avatar billede Shora Nybegynder
30. januar 2013 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke redigere en notepad fil i windows 7

Hej, jeg får beskeden "adgang nægtet" når jeg vil gemme ændringer i en notepad fil. Det drejer sig om en fil der hedder maya.rayrc som er en del af mental ray i Autodesks maya. Så vidt jeg kan forstå burde det være muligt at ændre filen med notepad. Det går også fint at åbne den, men jeg kan ikke gemme ændringer. Hvad kan det skyldes? På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. januar 2013 - 21:16 #1
Måske er den skrivebeskyttet eller det er et program (maya) som bruger filen.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. januar 2013 - 21:19 #2
Prøv dette:
Find notepad via Alle programmer > Tilbehør
Højreklik på notepad > Kør som administrator
Klik på Filer > Åbn
Find filen, og se om ikke du nu kan gemme.....
Avatar billede Shora Nybegynder
30. januar 2013 - 21:35 #3
Halleluja. Det hjalp:-)
Avatar billede Shora Nybegynder
30. januar 2013 - 21:38 #4
Fåkede jeg lige det der pointgivning op eller hva? Ser ud som om jeg gav mig selv point?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. januar 2013 - 21:43 #5
Ja, det gjorde du, men pyt med det.  :-)

En anden gang, husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.
Når problemet er løst, ber du hjælperen om at sende et svar, som du så efterfølgende accepterer.
Avatar billede Shora Nybegynder
30. januar 2013 - 23:15 #6
Tak for det Vejmand! Jeg sender en mental kvajebajer:-)