Avatar billede kjgizmo Novice
28. januar 2013 - 10:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tablet problemer..

Jeg vil hoere om der er nogen herinde som kan hjaelpe mig med min tablet og brugen af ekstern tastatur..

Har en Packard Bell Liberty Tablet koerende med Android.

Har i julegave faaet et ekstern tastatur der bliver forbundet med usb dongle..

Vil hoere om nogen ved hvordan jeg faar rettet dens design til dansk, da den lige pt ikke vil skrive
AE _
OE
AA

og har engelsk layout..

Hvordan faar jeg det rettet til dansk
Avatar billede Blandy Praktikant
28. januar 2013 - 11:00 #1
hvad hedder det eksterne tastatur? Det er jo ikke ligemeget hvad tastatur, med hvad sprog man køber.
Avatar billede kjgizmo Novice
28. januar 2013 - 11:08 #2
Det er et Trust tastatur koeebt i Elgiganten med dansk Layout
Avatar billede kjgizmo Novice
28. januar 2013 - 11:12 #3
Input sprog paa tablet og andre enheder er allerede sat til dansk..

Naar jeg bruger touch tastaturet paa tablet er det dansk saa vil mene der maa vaere en indstilling som jeg har overset eller skal aendres
Avatar billede EkspertOle Nybegynder
30. januar 2013 - 10:19 #4
Jeg har desværre ikke selv haft problemer med det, men tag da kontakt til elgiganten, når det er dem der er sælger. De må nemt kunne hjælpe dig, da du nok ikke er den eneste der bøvler med det.
Avatar billede kjgizmo Novice
30. januar 2013 - 14:41 #5
Har lige været i Elgiganten og få snakket med dem. Fik byttet til noget helt andet, men desværre også her får jeg samme problem. Når det er gennem USB dongle skriver den engelsk.. Kan det virkelig passe og findes der ikke en måde at lave det om på ??

System sproget i tablet er sat til dansk og tastaturet skriver også dansk når jeg tilslutter det til min stationære.. Men min tablet vil den ikke samarbejde med.. Hvad gør man lige her.. ?
Avatar billede kjgizmo Novice
31. januar 2013 - 10:03 #6
Så kom der endelig en god løsning på mit problem med tablet..

Håber andre også finder dette nyttigt, da det er en general løsning men yderst funktionel og nem

Efter endnu en tur i Elgiganten med det nye tastatur da den også gav de samme problemer, kom jeg hjem med et Logitech, som faktisk er lavet til Tablet (bluetooth) denne gang.
Jeg fik fat i en anden sælger samt snakkede med flere af samme problemer, som sendte mig i den rigtige retning.

Resultat: Google play store - External Keyboard

Det er en lille app der koster 17 kr, men laver et layout efter valg og i mit tilfælde det danske inkl Æ,Ø og Å igen.. Samt der er muligheder for selv kode flere genveje ind hvis man har lyst..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. januar 2013 - 11:34 #7
Cool du tænker på at andre kan stå med problemet senere og du derfor skriver en løsning.
"Like"