Avatar billede HansNorge Nybegynder
27. januar 2013 - 14:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Driver til Nokia Lumia 920

Har du/I nogen som helst erfaring med at få installeret driver til Lumia 920 på en pc, der kører W. Vista. Jeg har nu I over en uge prøvet alt, men til ingen nytte. Hver gang jeg kobler tlf og pc sammen, prøver pc-en at finde driver, men hver gang ender det med, at den foreslår, at jeg skal sætte en cd "RM-821/Nokia Lumia 920" i drevet,og en sådan fulgte ikke med købet. Jeg savner en trin for trin vejledning i, hvad jeg skal gøre, eller evt. navnet på den pågældende driver, så jeg selv kan frøve at finde den over nettet.
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. januar 2013 - 15:59 #1
Jeg har en Lumia 800 den bruger programmet Zume som kan findes her

http://www.xbox.com/da-DK/live/zune

et andet sted du evt kan få hjælp er her

http://www.nokia.com/dk-da/support/produkt/lumia920/fejlfinding/?qt=Zune&comp=nokiatroubleshootingcontent&action=faqSearch&topic=Programmer&subtopic=Zune

der skulle det hele stå beskrevet samt være flere links
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. januar 2013 - 17:10 #2
Det eneste som jeg kan finde, er henvisninger til "Nokia Care", men jeg kan ikke finde andet end "Nokia Suite" på Nokia´s egen hjemmeside.
Det kan sikkert skyldes forskellig betegnelse af det samme program.
Efter hvad jeg har kunnet finde på nettet, så understøtter programmet alle versioner af Windows siden Windows 2000/Mellinium
Jeg kan ikke garantere, at det er den rigtige løsning, men prøv den af:
Du skal hente den nyeste udgave/version af Nokia Suite:
http://www.nokia.com/dk-da/support/produkt/nokia-pc-suite/
Når du har installeret denne pakke, så skal du sikkert genstarte din pc.
Når den er genstartet, så slutter du din telefon til, med enten bluetooth, eller ved hjælp af dit datakabel.
Hvis det er det rigtige program, så burde der ikke være nogen problemer med tilslutningen.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. januar 2013 - 17:18 #3
Så kom der lige en opdatering af siden.
I henhold til Nokia´s supportoplysninger på Luma 920, så understøtter den ikke Zume.
Alt hvad der kan downloades til Luma 920 er en brugervejledning til produktet på dansk, og så et program til connecte mellem en Windows8 Phone og en MAC pc.
I forhold til Nokia´s tidligere hjemmeside, så må det siges at være en tynd kop the.
Der er åbentbart skåret ned over hele linjen, ikke kun på personalesiden.
/ptj_11
Avatar billede HansNorge Nybegynder
28. januar 2013 - 13:10 #4
Lige en kort bemærkning til sadolin1978. Jeg har prøvet med de forslag, du lægger frem, men når jeg vil installere Zume, får jeg bare op at:dette er ikke et kompitabelt Win-32 program. Og at gå på Nokia´s supportside er kun spild af tid, for de henviser kun til Windows 7 og 8, og jeg har jo bare det forhistoriske Vista på min pc. Så sorry, den gav ingen point, selv om jeg er glad for din opmærksomhed
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. januar 2013 - 19:21 #5
Har du prøvet at hente den nyeste udgave af Nokia Suite?
/ptj_11
Avatar billede HansNorge Nybegynder
29. januar 2013 - 10:11 #6
Ja /ptj_11 den har jeg  allerede installeret, men selv ikke Nokia Suite genkender min Lumia 921, så det er vist et MEGET ufærdigt produkt, Nokia har lanceret denne gang. Det mest pussige ved det hele er, at jeg godt kan få pc og tlf til at kommunikere via bluetooth, men ikke kablet
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. januar 2013 - 13:18 #7
Det sidste skyldes det faktum, at din pc ikke har den korrekte driver til at skabe USB forbindelsen.
Jeg ved ikke om dette link kan hjælpe dig, for mig at se, virker det lidt besynderligt, at Windows Media Centre, skulle kunne løse dit problem. Men jeg er jo ikke altvidende, så måske:
http://windowsphone8lumia920.wordpress.com/2012/12/16/windows-7-rm-821nokia-lumia-920-has-no-drivers/
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. januar 2013 - 21:50 #9
Spring de 2 sidste over, og gå på dette link:
http://www.softpedia.com/get/Mobile-Phone-Tools/Nokia/Nokia-Care-Suite.shtml
Nokia Care Suite, skulle dække lige fra XP til Win 8.
Hent den, og efter installationen, så lader du den opdatere sig selv.
Lad os høre, hvordan det ender.
/ptj_11
Avatar billede HansNorge Nybegynder
30. januar 2013 - 11:52 #10
Tak for dine svar /ptl_11. Jeg har prøvet det meste, men får det ikke til, så jeg må nok gå den tunge gang til en professionel, men jeg har da undervejs fået indikationer på, at jeg mangler nogle drivere til USB. Det må nu en reparatør ordne for mig. Har også været inde på Microsoft Community, hvor der var en masse links, der skulle kunne fikse både det ene og det andet. Som tak for din indsats, skal du nu ha de 30 point, jeg havde udlovet, det er vist ikke for meget.
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. januar 2013 - 14:09 #11
Har du forsøgt dig med Nokia Care Suiten?
Har du henvendt dig, der hvor du købte din telefon, og bedt om den CD/DVD, som burde være fulgt med telefonen?
/ptj_11
Avatar billede HansNorge Nybegynder
01. februar 2013 - 13:37 #12
Tak ptj_11, jeg må nok krybe til korset og prøve at ringe til Telenor for at få den famøse CD/DVD tilsendt, for ellers kommer jeg til at ligne en sølvræv med alle de grå hår. Det var fint nogle gad ulejlige sig med at yde hjælp til en amatør som mig
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2013 - 17:55 #13
Fint nok HansNorge, men du har endnu ikke svaret på, om du har forsøgt dig med Nokia Care Suiten.
Det ville være af værdi for andre, hvis du kunne fortælle,  om det virker eller ej.
Men ellers, så er du på det rigtige spor.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2013 - 17:57 #14
Og så har jeg lige i dag fået en mail om dit indlæg #4.
Eksperten.dk kører bare fint!
/ptj_11
Avatar billede HansNorge Nybegynder
05. februar 2013 - 11:52 #15
Hej /plj_11, jo jeg har prøvet at downloade Nokia Care Suiten, men den leder mig bare frem til ENDNU en talentløs driver-updateside, hvor man til slut skal indtaste sit kortnummer og betale. Jeg har allerede "DriverBoost" og "Adwansed Driver Updater", uden at det har bragt mig længere. Desuden skal man hver gang installere en "ganske speciel" værktøjslinie. Det er ikke det,jeg har brug for, jeg mangler bare en driver. Kan fortælle at Telenor stadig ikke har reageret på min forespørgsel efter den åbenbart særdeles nødvendige og i hvert fald manglende cd/dvd, men de norske er jo heller ikke kendt for at ride samme dag, som de sadler.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. februar 2013 - 16:57 #16
OK. Held og lykke med projektet.
/ptj_11