Avatar billede larsfrog Nybegynder
27. januar 2013 - 11:49 Der er 1 kommentar

Generelt it., Videooptagelser og programmer

Jeg skal optage en video i et auditorium, dertil vil jeg bruge et videokamera, en trådløs mikrofon til underviseren, og dertil skal audiovisuelle plancher sættes ind, kan det gøres ved at koble det hele til en Pc under optagelserne, og hvilket program skal man evt. bruge til dette?.
Kan man redigere optagelserne samtidig med at de bliver optaget?.
Hvilket redigeringsprogram er det mest professionelle (må gerne være et betalingsprogram.

Hilsen
Larsfrog
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2013 - 12:46 #1
Det bliver en dyr omgang, især hvis det hele kun skal bruges til en enkelt forestilling. Eller skal du/I lave mange optagelser?

Den eneste form for reel redigering, du kan lave under optagelsen, er "Stop" og "Start" optagelse. Under alle omstændigheder slippper du ikke for at skulle køre det hele gennem et videoredigeringsprogram bagefter, så vidt jeg kan bedømme ud fra det, du har skrevet.

Der findes flere gode videoredigeringsprogrammer, f.eks. Adobe Premiere Elements og Sony Movie Studio.

Har du prøvet at arbejde med videoredigering før? Hvis ikke, skal du være opmærksom på, at den slags tager en del tid at lære, hvis man vil være sikker på et godt slutresultat.

Og måske ville du nok kunne få bedre svar på dine spørgsmål i dette forum:

http://www.davk.dk/news.php

Der er f.eks. et link her om trådløse mikrofoner og brugen af dem her:

http://www.davk.dk/forum/viewthread.php?thread_id=5523