Avatar billede FatterHat Nybegynder
27. januar 2013 - 11:07 Der er 11 kommentarer

iTunes problemer - Filen "iTunes Library.itl" kan ikke læses, fordi..................

Håber der er et eller flere kloge mennesker der kan hjælpe for jeg har opgivet..
Lad mig også først lige sige at computere, programmer, hardware osv ikke er min store side så forståelig og udførlig beskrivelse på evt hjælp vil være skønt.

Sagen er den at jeg har haft problemer med mit Itunes, jeg kunne ikke opdatere den - jeg ved fra tidligere at det hjalp at slette den og installere den igen så det gjorde jeg, og genstartede, men nu får jeg så beskeden om "Filen "iTunes Library.itl" kan ikke læses, fordi den er oprettet i en nyerer version af iTunes

Jeg gik så ind på denne side http://support.apple.com/kb/HT1926?viewlocale=da_DK&locale=da_DK

og fulgte alle trin under "Generel fejlfinding ved installation" OG genstartede igen.

Men det har intet hjulpet, jeg får stadig beskeden som skrevet foroven.
Har prøvet at få hjælp af vens kammerart over mail, men han sendte dette til mig https://discussions.apple.com/thread/4437295?start=0&tstart=0 men det kan jeg ikke finde ud af og det billede der er vist på siden, ja sådan ser det slet ikke ud ved mig da jeg ikke kan finde den Folders man skal gå ind i.

Hvad pokker gør jeg, for jeg kan ikke synkronisere min Iphone uden itunes

Jeg prøvede så at hente programmet Revo uninstaller Pro (prøveprogram) brugte afinstaller derfra og genstartede men stadig kommer beskeden som nævnt.

Jeg er lost og har brug for hjælp..

Mvh Laila
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 11:53 #1
Prøv med Revo uninstaller. Gratis verhttp://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.htmlsion eller pro version i 30 dage. Brug den nederste metode, som gerne skulle rydde alt. Men gå bagefter allevel ind i C:\ programmer (programfiles) og se efter om der er noget at slette
Avatar billede FatterHat Nybegynder
27. januar 2013 - 12:27 #2
Jeg har jo prøvet Revo, brugte bare den øverste ude i venstre side der hedder Afinstallere. Skal jeg vælge den der hedder windows renser? For vælger jeg den kan jeg jo vælge alt muligt.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 12:42 #3
Undskyld det var sgu en smutter. Du skal bruge den helt for neden, hvor der står "Advanced" Hvis det ikke er nok, skal du måske en tur i "regedith" På min win8 pro ligger iTumes under:
"C:\Program Files (x86)\VS Revo Group\Revo Uninstaller" prøv at se der, efter afinstall. med Revo.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 12:43 #4
Glem venligst det sidste "På min win8 pro ligger iTumes under:
"C:\Program Files (x86)\VS Revo Group\Revo Uninstaller" prøv at se der, efter afinstall. med Revo" Jeg er lige stået op:)
Avatar billede FatterHat Nybegynder
27. januar 2013 - 13:36 #5
Nu har jeg for 2 gang brugt Revo og har fjernet alt der hed itunes og apple, tømt papirkurv og genstartet og derefter har jeg tjekket computer/programfiles og der er ikke noget derinde der hedder itunes og apple - skal jeg så prøve at hente iTunes igen og installere det?????
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 13:37 #6
Rester af iTunes kan ligge i Regesry editor
Hkey_Current_user
Software
Apple computer
iTunes
Og man kan bare slette det hele.

Start knappen skriv: Regedit og tryk på ikonet.

Og eller prøv, efter afinstall. at køre http://download.cnet.com/Auslogics-Registry-Cleaner/3000-2094_4-10909814.html

Husk at fjerne "flueben" i andre programmer som forsøges lusket ind.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 13:45 #7
Der er en vejledning fra Apple her. Prøv at se, om der er noget du kan bruge: http://support.apple.com/kb/HT1923?viewlocale=da_DK&locale=da_DK
Avatar billede FatterHat Nybegynder
27. januar 2013 - 13:46 #8
Tror jeg har slettet det som du har beskrevet... Og hvad så bagefter????
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 13:52 #9
Ja så skulle du da gerne kunne installere en frisk iTunes.
Avatar billede FatterHat Nybegynder
29. januar 2013 - 14:23 #10
Har ikke lige kunne komme på nettet, derfor det sene svar - men jeg har lige installeret iTunes igen, igen igen, og jeg kan STADIG ikke åbne iTunes efter at ha installeret det, får nøjagtig samme besked som beskrevet i første indlæg :-( i guider og hjælper mig ret godt vil jeg tilføje, men jeg gir godt nok snart op altså,.
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
17. februar 2013 - 16:25 #11
Jeg har haft nøjagtig samme problem og har "kæmpet" en del med Apples support, der har været flinke men ikke kunnet hjælpe..
Jeg er på Win7 64bit og den sidte nye version af Itunes fungere ikke på denne platform (i det mindste hos mig...)
Derfor foreslog Applesupport at jeg installerede ver 10.7 men det gik bare ikke, idet jeg så fik en fejlmeddelse om at Itunes biblioteker havde forkert format.. Indtil i dag har jeg ikke kunnet finde en måde at fjerne de "nye" biblioteker på.. men forsøgte at slå "se skjulte filer" til.. Herefter kunne jeg så se en del Apple- og Itunesmapper i users/brugere... jeg slettede dem og kunne herefter installere og køre Itunes ver 10./ uden problemer. Jeg forsøgte om det nu var muligt at opgradere til sidste nye version, men det gik ikke - var nødt til at afinstallere igen, fjerne apple/itunes mapper i user/brugere og derefter installere ver 10.7 igen.
Håber at dette også vil hjælpe dig :)
PS Hvis du ikke tager backup inden du sletter mapperne mister du naturligvis det, som du havde i Itunes.
PPS For at se skjulte filer skal du bare i "søgefeltet" under START skrive - skjulte filer" - så får du en genvej :)