Avatar billede bmk1971 Juniormester
26. januar 2013 - 11:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sudo fejl heletiden

Jeg har et program som skal køres og det har kørt men nu får jeg denne fejl.
sudo ./program -d 1 -s 1

Jeg kan se programmet men jeg kan ikke få lov til at køre det. Hvad er der galt. Jeg får konstant denne fejl. Er det eneste at reformaterer det.

sudo: unable to stat /etc/sudoers: Permission denied
sudo: no valid sudoers sources found, quitting
sudo: unable to initialize policy plugin
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. januar 2013 - 11:35 #1
Hvad distro er det?
Enten er der slet ikke sudo installeret eller også er din bruger ikke medlem af sudoers.

Prøv først at bliv root med
su -

Og prøv så at starte programmet igen uden at bruge sudo.
Avatar billede bmk1971 Juniormester
27. januar 2013 - 13:03 #2
su - virkeded. Siden har jeg fået permision errors hele tiden. Jeg er bange for at jeg skal formaterer hele hd og starte forfra.
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. januar 2013 - 13:44 #3
Permissions errors hele tiden? Hvorfra, til hvad filer?
Du må komme med lidt mere Info.

Der lyder voldsomt at formatere grundet et par simple permissions fejl!
(Medmindre du har lavet voldsomt rod i hele filsystemet)