Avatar billede kasper6000 Nybegynder
22. januar 2013 - 19:41 Der er 7 kommentarer

Explorer.EXE

Hjææælp... kan ikke installer noget på min pc den skriver bare

Explorer.EXE
Windows cannot find".make sure you typed the name corretly, and then try again

er det en virus jeg har fådet  ?? og vis hvordan får jeg den væk ?

mange tak på forhånd :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 20:20 #1
Hvordan er dine brugerkonti sat op, administrator, bruger m.m.
Det kan godt være en virus el. andet, kør derfor en komplet skanning.

Med min googlefu fandt jeg frem til nogen med et lignende problem.
Deres løsning var at kreere en ny admin konto, og så slette den gamle da den var blevet beskadiget af uforklarlige årsager.

Start eventuelt med at lave en ny konto, log ind og se om fejlen stadig er der.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2013 - 21:09 #2
Hej.

  Hvis det er en nyere Windows (Vista og fremad) kan du først prøve at gå ud i en kommandoprompt med admin rettigheder og køre "sfc /scannow" - så retter den op på en hel del fejl og mangler.

De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 21:55 #3
Systemgendannelse til før problem opstod fra fejlsikret tilstand med kommandopromt kunne måske også løste det??
Har set denne video der bekræfter #1:
http://www.youtube.com/watch?v=0CPUcrmAI6k
22. januar 2013 - 22:35 #4
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. januar 2013 - 13:18 #5
Korrekt. Da det ikke var nævnt gik jeg bare ud fra at det var windows 7.
Avatar billede kasper6000 Nybegynder
24. januar 2013 - 16:01 #6
det er vista jeg kør men nu vil det eller ikke starte op skal sluk og tænde en 6 - 7 gange før den gider og logge ind på skrivebor.. det går bare i stå ved vista logoet ved op start..
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 18:18 #7
Kan den køre i fejl sikret tilstand?
Systemgendannelse til før problem opstod.
Kan den ikke køre almindeligt i fejl sikret kunne du prøve at køre fejl sikret med kommandoprompt.
Når den har loadet færdig, så skriv rstrui.exe og prøv at system gendanne til før problem opstod.