Avatar billede Huus-v Nybegynder
18. januar 2013 - 15:39 Der er 9 kommentarer

Opgradering a pc

Hej jeg vil gerne have opgraderet min pc
Har følgende:
Bundkort Intel dx58so socket 1366
Processor: Intel i7 920 2,67 GHz
Ram 6 gb DDR3 1333 mhz
Strømforsyning Energon esp-650 watt
Grafikkort Asus ati radeon 5800 hd Series
Harddisk; ssd ocz agility 4 256gb
Kabinet: Miditower

Jeg har tænkt på at få nyt grafikkort, da jeg gerne vil kunne køre battlefield 3 i max, men er i tvivl om et 680 kan være der i? Er der andet der trænger til en skiftning
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2013 - 19:23 #1
Næh, det ser da ok ud.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. januar 2013 - 10:17 #2
Meget fornuftigt at opgradere GFX, da det er langt under resten af PCens standard.

Et GTX 680 kører PCIe som dit bundkort så det er fint.
Vær dog obs på at du har fysisk plads til køleren på den model du vælger (680 kølere findes i mange størrelser og udformninger.
Du skal typisk ha` 2-3 kortpladser (ialt) fri i PCen.
Avatar billede Huus-v Nybegynder
20. januar 2013 - 20:10 #3
Mit kabinet har intet airflow så det skal alligevel skiftes, men har du et kabinet som du kan anbefale som kan rumme den størrelse grafikkort, det skal være miditower
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2013 - 13:18 #4
Byggede min nyeste samling stumper i et Zalman - rimelig pris, nærmest lydløst og fin plads at rode på.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. januar 2013 - 12:04 #5
Et 680 GFX laver en hel del varme, du bør overveje et tower.
Med mindre du har helt særlige årsager, så vil du ikke fortryde. Det er meget nemmere at køle og det er nu sjovere at forebygge problemer end at stå med dem.

Hvis du ønsker meget ventilation, så er der her mulighed for ikke mindre end 7 stk. 140 mm. blæsere.
Bruger du 140 mm. blæsere frem for 120 mm. blæsere, så kan du nøjes med en lavere rotationshastighed (for at flytte samme mængde luft) og derved et lavere støjniveau.
http://www.edbpriser.dk/kabinet/fractal-design-define-r4-id-6910738.aspx

Her er en anden god mulighed som bla. har en 200 mm blæser.
http://www.edbpriser.dk/kabinet/cooler-master-cm-storm-stryker-id-6744187.aspx

Insisterer du på Midi, så er her et bud (jeg hader farven men kvaliteten er ok).
http://www.edbpriser.dk/kabinet/zalman-z11-plus-id-6725584.aspx

Af ekstra blæsere kan jeg kraftigt anbefale mærket Pabst, de koster, men er uovertrufne.
Avatar billede Huus-v Nybegynder
24. januar 2013 - 11:07 #6
Avatar billede Huus-v Nybegynder
24. januar 2013 - 12:33 #7
Kom til at tænke på, er det bedere at vente på at 700 serien kommer eller 8000 serien inde for amd?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. januar 2013 - 15:41 #8
Hej igen.

  ...så går det som regel bare sådan at man kan blive VED med at vente på det næste teknologiske gennembrud. Med IT kan man lige så godt indse først som sidst, at man køber hvad man har brug for på det tidspunkt, hvor behovet er der - og så glemmer, hvad det kostede og hvad der er "lige om hjørnet". ;-)

De bedste hilsner
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. januar 2013 - 03:35 #9
Jeg vil der holde med CRKrog, dog med den modifikation, at når tingene er nået så langt at de kan forudbestilles til levering en månedstid senere, så kan jeg godt finde på at trække tiden.

Jeg mener ikke det nu er tiden til at vente på næste generation af GFX.