Avatar billede ArneHansen Nybegynder
17. januar 2013 - 22:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oister trådløs bredbånd og Windows 8 ?

Mine forældre har købt en bærbar computer med Windows 8. Og de har bestilt trådløst bredbånd fra Oister. Efter installation af modem og det medfølgende program "Mobile Partner" kan jeg ikke få kontakt med internettet.

Jeg har kontakt med USB-modemmet. Det lyser konstant blåt og indikatorerne i programmet viser at jeg er koblet på. Men jeg kan ikke finde nogle sider på nettet.

Jeg har forsøgt at opdatere drivere ( via tilkobling til min egen bredbåndsforbindelse ). Her får jeg at vide at den bedste driver allerede er installeret.

USB-modemmet er et HUAWEI E353. Det fungerer hvis jeg sætter det i min egen pc (Vista) og installerer softwaren.

Computeren kan fint gå på nettet hvis jeg bruger min egen forbindelse.

En fejlsøgning giver beskeden "DNS-Serveren svarer ikke".

Jeg har forsøgt at geninstallere softwaren mens jeg har været på nettet og via "Kør som administrator" efter løsningsforslag fra Oister og Telmores hjemmesider.

Jeg bor i et område hvor der skulle være optimal dækning. Selv når indikatoren har vist over 90% har det ikke været muligt at komme på nettet.

Kan det bare ikke køre under Windows 8 ?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2013 - 08:24 #1
det kan bare være en opdatering af usb driverne
fra producenten af bundkortet

http://www.three.co.uk/Support/Device_support/Troubleshooter?content_mode=Troubleshooter_show&content_aid=1220473788854

men prøv denne vej

m.v.h
Avatar billede pretttyfly Praktikant
18. januar 2013 - 14:27 #2
tænker det her måske hjælper..
http://www.oister.dk/sogeresultater/?query=win+8
Avatar billede ArneHansen Nybegynder
18. januar 2013 - 21:17 #3
Tak for forslag, men desværre.

Alle drivere er opdateret.
Avatar billede ArneHansen Nybegynder
26. januar 2013 - 10:33 #4
Jeg har nu fået svar fra Oister på min mail til deres support.

De foreslår at jeg fabriksgendanner min computer ?????

Det er en helt ny pc med en preinstalleret Windows 8.

Jeg fik dog først svaret efter jeg havde benyttet min 14 dages returret. Jeg bestilte istedet hos Telmore. Jeg satte USB-modem i computeren, installerede det medfølgende program (autostart) og så var jeg på internettet.