Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
17. januar 2013 - 13:17 Der er 8 kommentarer

Processor langsom!

Hej

Jeg købte i sommers en ny bærbar computer! Det er en Samsung RV515-S04-SE. Den har fra starten af været utrolig ustabil. Da jeg købte den var min foretrukne browser Mozilla Firefox men det kunne (og kan) den ikke køre. Jeg har siden kørt med Google Chrome, hvilket har virket nogenlunde, men browseren går ned ca. 5-10 gange om dagen ! Jeg har prøvet alt muligt, og har fået den ide at det måske er min processor, der er noget galt med. Det er en AMD-E-450-APU-1650Mhz-2 kerner. Når jeg kører windows experience, giver den høje karakterer til alt andet end min processor, som kun får 3,9.
Eftersom at den altid har været hamrende ustabil, tror jeg ikke det er virus, men jeg må indrømme at jeg ikke ved det! Er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2013 - 13:28 #1
Det er dælme heller ikke en særlig kraftig processor der er i din laptop. WEI med en scorer på 3.9 er ikke forkert, da der er andre med samme model AMD processor med samme scorer.

Men kan være logisk nok, at pga den cpu, at det hele kører meget langsomt. Har du formatert den for nyeligt?

Men du kan ikke forvente ret meget saft og kraft i den slags maskiner. Men stadig burde den ikke crashe dine browser. Men vil foreslå at du formater, og lader være med at bruge den recovery der nok er på din maskine. Men med en helt ren windows, uden at det skrammel er normalt følger med fra producentens side af.

Det vil nok lette byrden for maskinen en del.
Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
17. januar 2013 - 13:35 #2
Jeg ved godt at det ikke er verdens bedste PC. Jeg har bare en 3 år gammel bærbar, der er i samme prisklasse, som kører alt bedre end den nye. Jeg har ikke for nyligt formateret, fordi den crashede fra starten af! Det er bare blevet for meget for mig nu! Den har hele tiden haft problemer med at køre de forskellige browsere. Det er da underligt at den slet ikke kan køre mozilla firefox! Jeg har kigget efter opdateringer til alle mine drivere, men den burde være fuldt opdateret. Når jeg kører browser er det så ikke mere rammene der er vigtige (har 4gb DDR ram)?
Jeg har ikke brugt computeren på forskellige "virus" sider, men kun tjekket bold nyheder og lavet skole arbejde på den!
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2013 - 13:39 #3
en browser kræver ikke alverden af ram for at kører. Faktisk utrolig lidt. Men en del af de virsuelle på hjemmesider bliver, så vidt jeg ved, afviklet af din grafikprocessor. Som så heller ikke er så kraftig igen.

Men personligt ville jeg formater maskinen helt forfra. Og havde man lidt penge i overskud, ville jeg smide en ssd harddisk i. For at booste ydeevnen. Kan klart anbefales på mindre bærbar.
Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
17. januar 2013 - 13:47 #4
Det tror jeg også jeg vil prøve, men hvordan gør jeg det og undgår producentens software ?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2013 - 13:53 #5
køb et nyt windows medie. Du kan selvfølgelig og bruge den som din bærbar er født med. Det er bare meget skrammel der skal fjernes bagefter. Og man har ikke helt styr på hvad der egentlig er blevet installeret i den forbindelse.

Men den billigeste metode at skaffe en nyt medie er ved køb af OEM. Men ulempen er at den er bundet til den ene maskine du bruger den på, og kan/må ikke bruger den på en anden computer.
Avatar billede dkrobindk Nybegynder
18. januar 2013 - 18:58 #6
hvis du købte en ny bærbar i sommers, så burde der stadig være garanti på den. så jeg ville da helt klart tage den tilbage til der hvor du har købt den, og få dem til at se på den?
Avatar billede Blandy Praktikant
21. januar 2013 - 08:12 #7
Det nytter vist ikke at sende den ind på garantien. Det kan i dag komme til at koste dig et test gebyr på 500 kr, hvis du påstår der er en fejl og de ikke finder nogen. Desuden holder jeg på at processorer bare ikke er kraftigerer end som så.
Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
21. januar 2013 - 13:19 #8
Jeg tror heller ikke jeg vil sende den ind! Synes bare det er besynderligt at min computer er så langsom og konstant går ned når jeg bruger forskellige browsere (kan som sagt slet ikke bruge mozilla firefox).
Kan der være nogle manglende drivere eller noget der er defekt ?