Avatar billede IRA89 Nybegynder
09. januar 2013 - 19:10 Der er 2 kommentarer

Certifikater på Mac? Hjælp.

Den anden dag gik min computer i sort. Da jeg fik den startet igen, skulle jeg indstille dato og ur osv igen. Hvilket den aldrig har bedt om før.

Men problemet er nu, at de hjemmesider, hvortil jeg har en bruger og skal logge ind, såsom facebook, hotmail, netflix osv, vil den ikke logge ind på.
Når jeg prøver at skrive linket for fx min mail, kommer meddelselsen;

"Safari kan ikke kontrollere identiteten af webstedet.
Webstedets certifikat er ugyldigt. du er evt. ved at oprette forbindelse til et websted, der foregiver at være login.live.com, og det kan bringe dine fortrolige oplysninger i fare. vil du oprette forbindelse til webstedet alligevel?"

Hvis jeg klikker den skal fortsætte alligevel, sker der ikke noget.

Jeg har prøvet at klikke på spørgsmålstegnet der også dukker op, som siger jeg skal trække certifikatet ud på skrivebordet, dobbeltklikke og skrive min kode. Det prøvede jeg ved både min facebook og hotmail. Det virkede kun ved min facebook. Men login siden på facebook ligner en af de gamle sider fra 90'erne. Altså uden den oprindelige facebook grafik? Og jeg skal desuden trække certifikatet ud på skrivebordet hver gang jeg vil logge ind.??
Min mail kan jeg slet ikke komme ind i.

Hjælp? Hvad gør jeg lige ved det her problem.
Jeg har ikke været inde og ændre i privatindstillinger, cookies osv. Så aner ikke hvad der sker?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2013 - 20:17 #1
Hej.

  Uden at være Mac-haj, vil mit første bud være at din dato ikke passer. Hvis du nu bliver præsenteret for certifikater, der er udstedt til websitet EFTER datoen på din Mac, skulle den nemlig gerne reagere på denne måde.
  Så første skridt er lige at chekke at dato og tid nu også passer - inklusive årstallet.

De bedste hilsner
Avatar billede IRA89 Nybegynder
09. januar 2013 - 21:43 #2
Tusind tak - Året stod til 2012. Nu virker det :)