Avatar billede Sakskoebing Nybegynder
09. januar 2013 - 15:24 Der er 6 kommentarer

Nyt grafikkort & ny processor

Hej

Jeg har kigget på et nyt grafikkort (http://msi.com/product/vga/N650Ti-1GD5-OC.html) og en ny processor (http://ark.intel.com/products/65520/Intel-Core-i5-3570K-Processor-6M-Cache-up-to-3_80-GHz), og ville høre om det er noget der er værd at investere i.

Min computer er 2-3 år gammel, og bliver udelukkende brugt til spil - den indeholder følgende:

AMD Phenom Triple 8650 2.3GHz AM2 S-940

Abit A-N68SV S-940

4GB DDR2 PC6400 800MHz Kingston (opgraderet fra 2GB til 4GB)

1024MB Zotac GeF 9500GT DDR2 PCI-E

320GB Samsung 7200rpm SATA2

500W Inter-Tech SL-500 120mm

48x16x Samsung DVD Sort

Windows 7 Home Premium 64bit (opgraderet fra Windows Vista til Windows 7)

Jeg vil også meget gerne høre om det er nødvendigt at jeg skifter andre dele ud i computeren, for at grafikkortet og processoren skal kunne fungere optimalt.

Computeren skulle gerne ende med at kunne køre kommende spil såsom GTA 5, på mellemste-højeste grafik uden problemer.

Fx., GTA 5 PC requirements: http://5gta.com/gta-5-news/gta-5-system-requirements.html/

Tak på forhånd!
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2013 - 15:42 #1
Glem alt om at udskifte en AMD processor med en Intel det kan ikke lade sig gøre
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2013 - 16:15 #2
Hej.

  Well, det vildeste, du kan løfte din nuværende CPU til, kunne være noget i retning af http://www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-Phenom%20X3%208850B%20-%20HD885BWCJ3BGH.html
Men... det er jo stadig den gamle Phenom-serie, som godt kan virke lidt sløv i kraft af den lave L2 cache. Jeg ville nok i stedet overveje nyt bundkort sammen med noget Intel-CPU og ny RAM som en del af opgraderingen.

De bedste hilsner
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. januar 2013 - 16:18 #3
Som poko1 skriver, kan man ikke bare sådan købe en CPU. Der er også forskel inden for de forskellige producenter (socket). Du skla have et nyt bundkort hvis du vil køre med Intel.
Avatar billede Sakskoebing Nybegynder
09. januar 2013 - 17:21 #4
Okay - jeg vil kigge efter et andet bundkort.

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2013 - 17:26 #5
...husk det nu, "svar" er kun til pointgivning, alt andet er "kommentar".
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2013 - 17:35 #6
For mit vedkommende kan du beholde point!
Du kan lukke dette spørgsmål, ved efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo