Avatar billede jesperwerge Nybegynder
05. januar 2013 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nå server tilsluttet wireless extender

Hej alle,

jeg har en Netgear router fra mit bredbånds leverandør, den har indgang i stuen, men da jeg har min printer og NAT server stående et andet sted har jeg tilsluttet en Netgear extender som både NAT server og printer er tilsluttet, dette virker super fint. hvis alle devices er tilsluttet extenderen. men virker ikke hvis man er tilsluttet hoved routeren.

jeg har satisk IP ud af huset, da jeg ønsker at nå min NAT server ude fra, hvilket jeg har gjort tidligere, dog ikke med dette setup.

er det overhovedet muligt at få hoved routeren til at ramme extenderen's tilsluttede NAT server, eller er det helt hen i vejret?

håber nogle kunne hjælpe mig på vej til den rigtige setup, tak.

/Jesper
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 11:25 #1
Hej.

  Umiddelbart lyder det som om, du blot skal have lavet port forward af den/de port(e), dit NAS benytter på routeren fra din internetudbyder. Extenderen må skulle agere bridge - prøv at se om du kan finde et punkt, der hedder noget i den retning?

De bedste hilsner
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
05. januar 2013 - 13:37 #2
Hej CRKrogh

Du har selvfølgelig helt ret, det er mig der har klokket i det, tak for vejledningen.

det virker som det skal nu jeg har forwardet til extenderen :)

vil du ikke lige smide et svar så du kan få points.

Tak for hurtig hjælp.

/Jesper
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 17:29 #3
Super - godt du er kørende!