Avatar billede rmk24 Nybegynder
04. januar 2013 - 15:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

videodatabase

hey jeg vil til at lave en hjemmeside (for mig og vennerne) hvor vi kan tilføje de film vi har set og sådan. derfor søger jeg et script eller hjælp i den rigtige retning.

har kigget lidt på de forskellige tilbud men synes ikke jeg kan få dem til at virke som jeg gerne vil. vil gerne have sådan at man kan søge efter en film og så kommer der:

titel
cover
medvirkende
hvornår den er fra

og måske gerne lidt mere men behøves ikke.

og så man kan sætte det ind i sin database.

har kigget på videodb bla men synes ikke det rigtigt kører som jeg gerne vil. der kommer alt for mange info og langsom samt at den virker ikke altid. især ikke med covers og lign.

har overvejet om det måske var "nemt" at hente info fra feks imdb.com og overføre til sin side og database.
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 16:36 #1
<ole>

Hvor meget kan du selv lave - eller rettere: Hvad behøver du præcist hjælp til?

Med hensyn til informationer fra imdb.com, så har de nogle RSS-feeds. Skal du bruge andre info, må du nok kontakte dem for en aftale om et specielt feed.

/mvh
</bole>
Avatar billede rmk24 Nybegynder
04. januar 2013 - 16:41 #2
har faktisk lige fundet en class jeg kunne bruge. efter lidt tilpasning. men takker alligevel :)