Avatar billede losdivinos Nybegynder
03. januar 2013 - 14:41 Der er 2 kommentarer

Erstatning af PC

Hej.

Jeg har en Asus N53SV-SX433V, som jeg er glad for, udover at jeg har nogle problemer med den.

Første gang jeg fik problemer var, da skærmen pludselig ikke virkede. Altså, hvis jeg satte min PC til et TV kunne jeg godt bruge den men ellers ikke. Så var den så til reperation i 1 måned + (hos expert, som sendte den til Asus).

Nu hvor jeg har fået den tilbage igen, er der igen problemer, men denne gang med, at internettet hele tiden vælger at hoppe fra, selvom driverne er opdateret og den laver også en masse underligt med mit batteri hvor den lige pludselig har 100% strøm selvom jeg har brugt den i 30 minutter uden oplader hvorefter den så pludselig vælger at slukke fordi der ikke er mere strøm. Så både problemer med batteri og selve PC nu.

Jeg tegnede en speciel forsikring for den, da jeg købte den, som kostede 1.500 kr ekstra.

Jeg vil gerne vide, om jeg kan få en ny computer, når der er nye problemer, når den kommer tilbage eller hvad jeg har ret til eller ej.
Avatar billede Blandy Praktikant
03. januar 2013 - 15:01 #1
det skal stå i din special forsikrings-police hvis det er. Ellers gælder den almene forbrugerlovgivning. Som igen ikke giver et entydigt svar.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. januar 2013 - 19:38 #2
Hej.

  Det er nok desværre kun dig selv, der kan besvare det spørgsmål. Da forsikringen, du har tegnet, er et selvstændigt produkt der ikke er lovgivet omkring, er du nød til at finde policen og læse betingelserne igennem. Det er selvsagt frustrerende med de problemer, du oplever, men er den ud over den garanti, forhandleren er forpligtet til at give dig i henhold til gældende dansk lovgivning, er det udelukkende tillægsforsikringen, der kan hjælpe dig. At nye problemer opstår efter at andre er udbedret hverken forlænger eksisterende garanti eller berettiger til ombytning eller udbedring. HVIS forhandler indvilger i noget sådant, er det af god vilje, ikke forpligtelse.

De bedste hilsner