Avatar billede laddesh2 Nybegynder
01. januar 2013 - 12:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp.. 200 point til løsning!!

Hej.

Jeg har et problem med mit trådløse internet. Forbindelsen ryger op til flere gange om dagen, når den ryger så forsvinder den helt fra ikonet nede i højre hjørne af skærmen, men kan stadig se mine naboers trådløse net. For at få den frem igen bliver jeg nødt til at genstarte routeren.
Min router er en NETGEAR WNR2000v3.

Her er hvad jeg indtil videre har prøvet for at løse det:

Søge mig frem til lignende problemer her på Eksperten og andre hjemmesider, uden held.

Opdatere routerens Firmware.

Opdatere netkorts driver.

Diagnosticere netværksproblemet igennem Windows.

Reparere forbindelse.

Release - renew i CMD.

Har været oppe i Fona hvor jeg købte min NETGEAR og fået den byttet til en ny, af samme model men problemet forsætter.

Efter jeg fik sat den nye router op, kunne jeg se inde under Setup at "Channel" stod på Auto som standard, så jeg satte den til 11, hvilket jeg har læst skulle være en af de rigtige kanaler at sætte sin trådløse forbindelse til for mindst muligt forstyrrelse.

Har hentet "InSSIDer" som er er program der måler de nærliggende forbindeler og tjekker om de forstyrre min forbindelse, og der så absolut ikke ud til at være noget galt. Mine to naboers net køre på Kanal 1 og 3 som jo ligger langt fra min kanal 11.

Ringet flere gange til min udbyder, de forsikre mig om at forbindelsen fra til mit modem fungere upåklageligt, og at de kan se i deres historik at forbindelsen aldrig har været afbrudt.

... så aner ikke hvad jeg skal gøre nu.

Håber virkelig i kan hjælpe folkens!
Avatar billede sadolin1978 Novice
01. januar 2013 - 13:26 #1
nu har du tidligere oprettet samme tråd og her er der en mulig løsning, men hvis det ikke hjælper kunne du prøve at ændre kanak igen denne gang til 6 da der ikke behøver være mere end 3 hop til andre netværk.
En anden mulig fejl kunne være kabler fra modemmet til routeren, prøv med et helt nyt.

og husk så at lukke den ene af disse tråde du har i gang her
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
01. januar 2013 - 17:27 #2
Har lukket den anden tråd.

Jeg fik et kabel med til routeren som jeg bruger nu, som er helt nyt.

Andre ideer?
Avatar billede sadolin1978 Novice
01. januar 2013 - 17:50 #3
du har en mulighed for at kunne sætte styrken eller rangen på din router om det hjælper ved jeg ikke ellers ville jeg prøve en af et helt andet mærke
Avatar billede thov Forsker
01. januar 2013 - 18:03 #4
Hvis WPA krypteringen i routeren er indstillet til TKIP, så prøv med AES i stedet for.
(Er den AES, så skift til TKIP).

Trådløse apparater tæt på routeren, som også kører på 2,4GHz, kan forstyrre (trådløse telefoner f.eks.)
Mikroovne kan heller ikke udelukkes som årsag.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2013 - 19:50 #5
har du undersøgt mht spikes?
evt sluk for alle grupper på dit el-panel pånær den, der trækker router. Hvad er der så ellers samtidig strøm på? og kan disse enheder starte/slukke og støje på nettet.
Fint at du lukker det andet spg... Men det var altså dette, der var det andet - jeg svarede på det første. ?
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
02. januar 2013 - 01:18 #6
tak for forslagene, prøver dem af i morgen.

Claes, jeg er klar over at dette her er min anden tråd, men jeg lukkede den 1. tråd fordi jeg ved en fejl havde valgt at give 60 point for svar. ved ikke hvor/om man kan ændre på pointuddelingen så lavede denne tråd med 200 point
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
03. januar 2013 - 11:57 #7
Så vidt jeg kan se er det kun Fastnet telefonen der sidder i samme gruppe som hvor routeren får strøm fra.
Hvor sætter jeg rangen?
Har skiftet til channel 6, men når jeg vil skifte fra AES til TKIP får jeg denne besked:

"WEP or WPS-PSK [TKIP] security authentication cannot work with WPS.
WPS is going to be inaccessable, do you want to continue?"

Det bør jeg vel ikke ignorere?
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
03. januar 2013 - 11:58 #8
Så vidt jeg kan se er det kun Fastnet telefonen der sidder i samme gruppe som hvor routeren får strøm fra.
Hvor sætter jeg rangen?
Har skiftet til channel 6, men når jeg vil skifte fra AES til TKIP får jeg denne besked:

"WEP or WPS-PSK [TKIP] security authentication cannot work with WPS.
WPS is going to be inaccessable, do you want to continue?"

Det bør jeg vel ikke ignorere?
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
03. januar 2013 - 11:58 #9
Så vidt jeg kan se er det kun Fastnet telefonen der sidder i samme gruppe som hvor routeren får strøm fra.
Hvor sætter jeg rangen?
Har skiftet til channel 6, men når jeg vil skifte fra AES til TKIP får jeg denne besked:

"WEP or WPS-PSK [TKIP] security authentication cannot work with WPS.
WPS is going to be inaccessable, do you want to continue?"

Det bør jeg vel ikke ignorere?
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
03. januar 2013 - 11:59 #10
Hov, det var en fejl at skrive den 3 gange i træk.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2013 - 12:17 #11
med gruppe mener jeg ikke samme stik - men ude på sikringsgruppen ved  elforsyningen.

WPS er en feature, der gør det lettere at sætte andet udstyr til wifi - fx en trådløs printer. Men WPS åbner også for en sikkerhedsbrist, så dit netværk lettere kan hackes. Så det er en god idé at slå det fra og indstille nye enheder på nettet manuelt.
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
31. januar 2013 - 06:44 #12
lukket.