Avatar billede laddesh2 Nybegynder
31. december 2012 - 16:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst problem!

Hej.

Jeg har et problem med mit trådløse internet. Forbindelsen ryger op til flere gange om dagen, når den ryger så forsvinder den helt fra ikonet nede i højre hjørne af skærmen, men kan stadig se mine naboers trådløse net. For at få den frem igen bliver jeg nødt til at genstarte routeren.
Min router er en NETGEAR WNR2000v3.

Her er hvad jeg indtil videre har prøvet for at løse det:

Søge mig frem til lignende problemer her på Eksperten og andre hjemmesider, uden held.

Opdatere routerens Firmware.

Opdatere netkorts driver.

Diagnosticere netværksproblemet igennem Windows.

Reparere forbindelse.

Release - renew i CMD.

Har været oppe i Fona hvor jeg købte min NETGEAR og fået den byttet til en ny, af samme model men problemet forsætter.

Efter jeg fik sat den nye router op, kunne jeg se inde under Setup at "Channel" stod på Auto som standard, så jeg satte den til 11, hvilket jeg har læst skulle være en af de rigtige kanaler at sætte sin trådløse forbindelse til for mindst muligt forstyrrelse.

Har hentet "InSSIDer" som er er program der måler de nærliggende forbindeler og tjekker om de forstyrre min forbindelse, og der så absolut ikke ud til at være noget galt. Mine to naboers net køre på Kanal 1 og 3 som jo ligger langt fra min kanal 11.

Ringet flere gange til min udbyder, de forsikre mig om at forbindelsen fra til mit modem fungere upåklageligt, og at de kan se i deres historik at forbindelsen aldrig har været afbrudt.

... så aner ikke hvad jeg skal gøre nu.

Håber virkelig i kan hjælpe folkens!
Avatar billede claes57 Ekspert
31. december 2012 - 17:16 #1
det kan være ustabil strøm til router (fx hvis den sidder på samme gruppe som køleskab, og det støjer ud på el-nettet når det køler).
Man kan få strømskinner med indbygget 'spike-protect'
fx som http://goo.gl/sGLmR
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
01. januar 2013 - 17:22 #2
Har en anden tråd (lukker)
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
01. januar 2013 - 17:22 #3
.