Avatar billede Anja1989 Nybegynder
25. december 2012 - 20:16 Der er 6 kommentarer

Bærbar opføre sig underlig

Hej Eksperten...

Jeg har et bette problem med min bærbar.
Den er utrolig langsom til opstart (10-20min) og den er begyndt at vise xp i klassik mode.

Når jeg spiller SIMS3 så lukker den computeren helt ned nogle gange

Jeg kører win 7 64bit i3 2,4ghz
ati radeon 5470
4gb ddr3 ram

Håber i kan hjælpe mig..
Avatar billede kimtheman Novice
25. december 2012 - 20:51 #1
Hvis computeren lukker helt ned uden at starte igen. Kunne dette tyde på varmproblemer. Og du skal have Pc renset for støv.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2012 - 21:06 #2
Din computer er simpelt hen ikke stærk nok. Jeg ved ikke hvor længe du har haft den eller hvilket mærke osv.
Din lange opstart kan have mange grunde, kig i rådene.
Når du siger klassisk mode, så tror jeg at computeren eller dig har kommet til at slå bedste ydeevne til frem for bedste udseende.
Det kan du ændre ved at højreklikke på computer i start. Vælg egenskaber. ude i venstre side ser du "avancerede systemindstillinger". klik på den. så popper der en kasse op, hvor der står ydeevne et sted. Klik på den. Klik på bedste udseende og gem og se magi.
Grunden til at den lukker når du spiller Sims er meget sikker fordi den overopheder. computeren har en maks temperatur. Når den over den slukker den så man ikke brænder komponenterne. den ligger tit på omkring 105 grader. Men følg rådene, så kan det være at det kan lade sig gøre.
Råd:
1. Søg efter virus. Selvom jeg ikke tror det er det.
2. Tjek hvor meget ubrugeligt lort du har fået gemt i tidernes løb som du ikke bruger mere og slet det.
3. Defragmenter. Du kan finde programmer til det (på lovlig eller anden vis)
4. hvis de forrige trin er for besværlige, så kan du genstarte computeren fra fabrikindstillingerne.
5. Køb noget trykluft på dåse og prøv at puste støv væk inde i den.
6. Køb noget køling til bærbar computer.
7. Køb en stationær, hvis du vil kunne spille store spil som Sims.

Man kan have nok så gode komponenter i sin computer, men hvis den overopheder kan det være ligegyldigt.

Håber det var svar nok.

/Vincent
Avatar billede kimtheman Novice
25. december 2012 - 21:31 #3
Spørger nok dumt.
Men hvordan får man win 7 64bit, til at vise xp i klassik mode?

I forhold til hans pc ikke er stærk nok. Der kan vi da godt blive enige om, at grafikkortet ikke er noget specielt. Men hvis dette er systemkrav:
http://gamespecs.net/the-sims-3-pcmac/

Så skulle den vel nok kunne trække dette rundt, eller hvad mener du?

I forhold til den langsomme opstart. Så skyldes dette nok snavs m.m. Eller et program der hænger osv. Men at den slukker under spil er tegn på varme problemer som jeg mener en rens vi afhjælpe.

Kommer du fra Fyn kan dette ordnes for 99kr i Odense C.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2012 - 23:39 #4
Ja den kan køre det, men systemkravene kan ikke tage højde for varme computere. Og som hun skrev. den ville gerne åbne det og kører i en periode. Bærbare har jo ikke så stor en blæser og er meget mere indlukket end en stationær.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2012 - 09:10 #5
Med hensyn til opstart kan du have alt for meget der starter med Windows, eller også har du noget på pc der ikke skal være der.
Det kunne være virus eller adware.
Jeg har ikke noget forstand på spil og hardwaresammensætning, men jeg havde dog tjekket den for snavs.
For skal dette køres samtidigt med at spillet afvikles så kan det ikke lade sig gøre.
Er der ikke snavs på den, så minimer de programmer der skal starte sammen med Windows.
Det kan gøres i CCleaner under værktøjer-opstart.

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. december 2012 - 12:19 #6
Som #1 Det første der skal gøres er helt klart at få renset for støv, og undersøge om blæseren overhovedet kører, hvis det er det der er i vejen, så skal det ordnes før maskinen helt står af.

Der efter kan man gå i gang med at undersøge problemer med Windows og programmer, og alle de de andre gode råd du har fået.