Avatar billede Mbisander Novice
25. december 2012 - 14:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mere plads på PS3!

Glædelig jul, folkens!

Jeg fik en PS3 i julegave. Jeg besluttede mig i dag at købe et spil over PSNetwork, det fylde 9,5GB - og der er 12 GB på min PS3. Jeg køber spillet og prøver at installere det, men det kan jeg ikke pga. jeg mangler 40MB ca. Jeg har convertet mit USB stick på 4GB til filtypen FAT32. Når jeg så sætter den i PS3'en er det som om den ikke kan "se" den..

Nogen der ved hvorfor?

Marcus
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. december 2012 - 15:57 #1
Hej.

  Du kan ikke benytte USB-plads til at installere spil og savegames. Kun til backup; sådan har det i hvert fald været hidtil. Har du brug for mere plads, må du have en større disk i den:

En hvilkensomhelst SATA-disk i 2½" vil kunne bruges.
Husk at synkronisere dine trophies inden du går i gang.
Lav en backup, hvis ikke du gemmer i cloud.

Ny disk i, lav restore og du er kørende.

De bedste hilsner
Avatar billede Mbisander Novice
25. december 2012 - 16:12 #2
Hej igen,

Mange tak for svar. Jeg har lige nogle spørgsmål til dit svar. Hvad en er en SATA-disk og trophies? Kan en alm. ekstern hard disk ikke anvendes?

/Marcus
Avatar billede deadman Nybegynder
25. december 2012 - 16:41 #3
#2 husk at svar er til løsninger og point - som der jo også står....
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. december 2012 - 17:12 #4
Hej igen.

  Nej, som jeg skrev ovenfor: Du kan kun installere spil og gemme på en intern disk.

SATA    = Serial ATA => Alle "moderne" diske.
Trophies = Dine belønninger i spil. Du kan se dem i PS3 hovedmenuen øverst i spille-kolonnen.

/Carsten
Avatar billede Mbisander Novice
25. december 2012 - 22:45 #5
Hej Carsten!

Men er det ikke nemmere og bytte den og købe en 500GB end at købe en ekstern?

Vh.
Marcus
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. december 2012 - 12:44 #6
Hej igen, Marcus.

Husk lige at "SVAR" er til at uddele point med - alt andet er "KOMMENTAR".

Men jo, du har ikke brug for en ekstern disk til andet end at lave backup'en. Du skal have en større disk til din PS3. Hvis pengene er til det, så gå efter en SSD, det er ren fornøjelse - ellers en 250-500GB almindelig harddisk.

/Carsten
Avatar billede deadman Nybegynder
26. december 2012 - 22:19 #7
Den model du har nu bruger flash drev.
Er det den nye slim model du har fået?

Så vidt jeg kan se, så er det muligt på sigt at kunne skifte flash hukommelsen ud med en harddisk, men det er afhængig af når den rette software bliver udgivet.
Avatar billede deadman Nybegynder
26. december 2012 - 22:24 #8
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. december 2012 - 19:56 #9
Jamen selvtak for hjælpen - det er ikke god stil at tage point selv; det motiverer ikke ligefrem folk til at hjælpe en anden gang.
Avatar billede deadman Nybegynder
27. december 2012 - 19:59 #10
Mbisander>
Hvorfor tager du point selv?