Avatar billede lars_k21 Nybegynder
25. december 2012 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HDD Migration til 128 gb SSD fra 750 gb disk

Hej Og glædelig jul.  :)

Er der nogen dr kan fortæle mig hvordan jeg migrerer fra min laptop hardisk og over på min SDD.

Jeg har 3 partitioner på min gamle.
1: Genoprettelses partition på 1.5 gb.
2: Boot, Sidefil, chrashdump, primær partition på 680 gb.
(Drev C:  Med 80 gb. forbrug)
3: primær partition på 16 gb.

Jeg har så fået en samsung 830  128 gb SSD med norton ghost 15.

Ville egentlig bare gerne have det over på SSD disken, så jeg kan boote derfra. Men syntes at det er lidt omstændigt..

Er det f.eks. nødvendigt at lave min c: partition mindre så den kan være på 128 gb???

mvh

Lars
Avatar billede Blueeyez Mester
25. december 2012 - 13:42 #1
Ja du kan jo ikke smide noget der fylder +128 gb over på en 128 gb harddisk, når det så er sagt vil jeg anbefale dig at lave en nyformatering af dit system.. du behøver ikke en genoprettelses partition, men derimod en installations cd som der er software på computeren til og brænde ud på cd/dvd.. det mest anbefalte er dog at du anskaffer dig en ren windows installation cd (din licens kode er på bunden af din bærbar) og så sætter det hele op forfra!

Husk dog og hent drivere FØR du formaterer ;)
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
25. december 2012 - 14:35 #2
havde håbet at norton ghost var så smart at den selv kunne administere at der kun var brugt 80 gb. så den ikke have brug for at minimere partitionen ned til 128 gb.

Vil helst undgå at lave en ny instalation, da jeg ikke er interesseret i at installere det hele igen. Så finder nok et partitionspogram jeg kan bruge til formålet
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2012 - 14:42 #3
du kan køre den over med http://www.paragon-software.com/technologies/components/migrate-OS-to-SSD/
hvis du lige kan ofre de 20$
Avatar billede pretttyfly Praktikant
25. december 2012 - 15:07 #4
jeg bruger et program der hedder active disk manager til den slags, der kan du lave en bootbar usb nøgle og boote op udenom styresystemet og kopiere samtlige partitioner over på en mindre disk, bare de samlet set fylder mindre end destinations disken, og det fede er at det er gratis i en måned :)
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
06. januar 2013 - 11:23 #5
kan ikke finde noget der hedder active disk manager, kun active partition manager, og der er der ikke mulighed for migrering af data

Tror jeg prøver paragon løsningen
Avatar billede pretttyfly Praktikant
06. januar 2013 - 14:02 #6
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
09. januar 2013 - 19:18 #7
løsningen blev...  Ud  med den gamle harddisk efter jeg havde taget recovery på dvd.  Derefter ind med ssd, og installere recovery dvderne.

Nu virker det :)

Fik hele tiden blue screen før da jeg forsøgte at sætte ssdén ind samtidigt med hddén.

Tak for alle jeres forslag