Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. december 2012 - 17:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Iphone 4S - Kalender - Gentagelser hver 28. dag/4 uger

Iphone 4S:
Nogen, der kan hjælpe os med at indsætte gentagelser hver 4. uge eller hver 28. dag.

Vi kan kun lave gentagelser:
- hver dag
- hver uge
- hver 2 uger
- hver måned
- hvert år

Tak
D.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. december 2012 - 18:12 #1
Jeg vil tro du skal vælge hver måned.. Hvis jeg laver en test i min og vælger hver måned og datoen for første hændelse er 23/12-2012 så er næste hændelse 23/01-2013 er det ikke sådan du ønsker det? (4 uger er som sådan 1 måned jo) :)
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2012 - 19:18 #2
4 uger frem fra d. 23/12-2012 er da vist d. 20/1-2013  :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. december 2012 - 19:22 #3
#2 Håbede man skulle bruge informationen med 1 måned imellem.. ikke så nøjagtigt... ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2012 - 19:29 #4
Som der står i spørgsmålet, er der mulighed for at vælge hver måned.......
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. december 2012 - 19:54 #5
Det, der er problemet, er, at vi skal have nogle vagter ind, som ruller over 4 uger, dvs. hver 4. uge (28. dag) har vedkommende den samme vagt/mødetid. Desværre går det ikke op med månedligt.... - som I allerede har regnet ud, smil.

Kun hver fjerde uge eller hver otteogtyvende dag du'r, desværre...
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. december 2012 - 20:10 #6
I de fleste kalendere kan man vælge hver xx'ende dag (bare ikke i Iphones)!!!
Avatar billede Blueeyez Mester
22. december 2012 - 20:13 #7
#5 Efter lidt opsummering på min egen, så kan du sætte en exchange konto op med gmail og derved fra pcen indsætte det i kalenderen og der kan du sætte den til hver 4 uge.. hvordan det virker skal jeg ikke kunne sige yderligere da mit er slået fra, men jeg vil lige prøve og se om jeg kan få det op og køre på min og så skrive herinde igen :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. december 2012 - 20:23 #8
Rettelse jeg kan se det er ICloud men man kan med exchange og icloud og så logge på sin gmail fra pc (web) og derfra sætte det op.. :)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
23. december 2012 - 09:56 #9
Er ikke så skarp i mobil-opsætninger og dermed ikke så sikker på hvad du mener helt præcis. I denne juletid er tiden kostbar så kunne du give en mere uddybende forklaring, så jeg ikke skal starte helt fra bunden af.
Tak :)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. december 2012 - 10:44 #10
#9 Kan prøve, men jeg er ikke 100% sikker, det er en del tid siden jeg fik følgende sat op...

1. Opsæt en gmail konto i din kalender/e-post osv..
2. Gå til Indstillinger og vælg ICloud (dit apple id vælg 5 GB kapacitet gratis) og aktiver Kalender (De andre må du os, men de behøves ikke)
3. Gå til indstilligner igen og vælg nu: e-post, kontakter, kalender
og vælg tilføj konti

Så tilføjer du din ICloud (Apple ID) og en Microsoft Exchange konti  (gmail)

Lige til information... Exchange kontoen vil bede om en server.. der skriver du "m.google.com og så self din mail konto + adgangskode.. resten behøves ikke og blive udfyldt..

Men som sagt det er noget tid siden og min Iphone har jeg ikke fuld adgang til... Men du må godt lige skrive når du har sat følgende op.. Jeg ved blot at jeg ikke kan tilføje noget fra min iphone og så ender det på min google kalender (PC) men hvis jeg tilføjer på min google kalender (PC) så ender det på min Iphone os... Håber ikke det er for forvirrende ;)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
17. februar 2013 - 14:53 #11
Lidt for forvirrende pt. for mig, men måske jeg får mod på at prøve en dag. Nu har jeg udskrevet svaret i håb om, at jeg en dag får tid og mod på at kaste mig over opgaven.

Lige nu vil jeg så gerne lukke spørgsmålet, så derfor: såfremt I ønsker point, så læg et svar inden 2 uger og jeg vil fordele point ligeligt imellem jer.

Tak ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2013 - 15:14 #12
#11 helt iorden, vil prøve at lave en guide til dig ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2013 - 11:56 #13
Jeg antager du har IOS 6.1 selvom det burde være identisk med IOS 5..

1. Gå til: "Indstillinger" og vælg e-post, kontakter....

(Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg nu ingen mail's har tilknyttet min iphone, så jeg gør dette trin for trin.

Klik nu på tilføj konto og vælg Gmail. Her skal du tilføje

Dit navn
Din mail adresse (@gmail.com)
Adgangskode
Beskrivelse (Dit navn)

Så klikker du på næste og så kan du aktivere noter os hvis du vil, men ellers klikker vi på færdig.

Nu tilføjer vi så en konto igen, men denne gang skal der være en Exchange (Den er ligeovenfor Gmail muligheden)

e-post = din mail
adgangskode = koden til din mail
Beskrivelse kan blot være Exchange

Så klikker du på næste og så vil den komme frem med en Server mulighed der skal udfyldes, her skriver du m.google.com

Server: m.google.com
brugernavn = din mail

Klik på næste og her kan vi fravælge kontakter og e-post da det er kalenderen vi kun er ude efter der skal "deles"

Herefter skal vi tilføje en sidste konto for at få dette til at fungere. Nemlig en Icloud konto (Dit apple id, ikke mail)

Derefter kan du vælge hvad denne konto skal synkronisere mellem og her vil jeg anbefale Kalender og Find  min iphone (Den sidste er en app du selv kan vælge og installere på din iphone, dens funktion er at overvåge hvor din iphone er hvis du skulle miste den)

Du skal dog være opmærksom på at det kan tage et par minutter før de ting du tilføjer i din kalender på computeren er på din iphone og omvendt selvom det plejer og gå hurtigt fra iphone til pc..

Håber det er skrevet forståeligt :-)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
03. marts 2013 - 18:19 #14
Det må jeg sige Blueeyez, sikke en service.
Jeg må sørge for at få en ledig stund snarest, så ikke din fine service går tabt. Under alle omstændigheder skal jeg nok melde tilbage, når det lykkes. Kryds alt hvad krydses kan for at det lykkes i første hug, tak ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 18:49 #15
Så lidt :) og det er faktisk ikke så besværligt, blot en "pudsig" metode man skal benytte :)

Goocal er en kalender app minder meget om standard kalenderen og fungere vidst direkte.. Med det sagt så bør du prøve begge alternativer af ;)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
12. marts 2013 - 18:17 #16
Blueeyez, du er simpelthen dagens helt i skysovs.
MASSER af roser til dig.
Lige hvad vi havde brug for og mer' til ;)
Tusinde tak herfra