Avatar billede jjbirk Nybegynder
22. december 2012 - 10:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejl 500 på windows 2880 server

Hejsa.

Jeg har fået opsat en server med windows 2008.
De sider jeg laver i php eller html selv virker helt ok
men når jeg henter en kalender her:
http://www.hscripts.com/scripts/php/event-calendar.php

får jeg denne fejl:
500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

eller hvis jeg vil installere WebCalendar-1.2.5
får jeg samme fejl.
Syntes det er lige meget hvad jeg finder på nettet og vil installere det på min server får jeg denne fejl.

Er der ikke en venlig person der kan hjælpe mig ud af det problem.
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2012 - 11:26 #1
En fejl 500 er en kode-fejl - fx en decideret kodefejl eller at der ikke kan forbindes til databasen. du kan i browseren prøve at gå i funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl" og se om du så får en mere beskrivende fejlbesked - altërnativ må du tage et kig i loggen.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
22. december 2012 - 11:34 #2
når jeg fjerne det flueben så får jeg bare en tom side :-(
hvor finder jeg den log ??
Avatar billede jjbirk Nybegynder
22. december 2012 - 15:09 #3
slet ingen der kan hjælpe med dette problem, eller henvise til en hjemmeside hvor det står hvordan man løser dette problem
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2012 - 19:34 #4
Sidder du på serveren lokalt når du tester eller tilgår du siden udefra?

Du kan evt prøve at opsætte IIS som beskrevet her; http://www.webdigi.co.uk/blog/2009/php-on-windows-server-2008-500-internal-server-error-on-iis/
Avatar billede jjbirk Nybegynder
25. december 2012 - 10:57 #5
Det er lige meget om jeg sidder lokal eller om jeg tilgår den udefra, dejlen er begge steder. :-(
Hjælper mig ikke, syntes det er mærkeligt, man kan læse så mange steder om folk der har oplevet denne fejl.
Men ingen der kan komme med løsningen :-(
Avatar billede keysersoze Guru
26. december 2012 - 12:56 #6
Fordi grunden til at fejlen ikke vises korrekt kan ligge flere steder og når ingen kender det enkelte setup er det svært at gætte. Hvis du har forsøgt med fx det jeg har linket til og de øvrige ting du selv har fundet så må du tage det den tunge vej og debugge direkte i de enkelte script.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
27. december 2012 - 13:18 #7
lage php ind igen så var det hele ok.