Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
21. december 2012 - 18:15 Der er 6 kommentarer

Problemer med computer med Windows 7

Hej.

Forleden crashede min computer. Jeg forsøgte forgæves at reparere Windows 7 med min recovery disc, men efter at have stået en hel nat uden at der skete noget, droppede jeg det.

Så besluttede jeg at formatere computeren. Det gik fint, og jeg fik startet op igen. Jeg hentede alle opdateringer, drivers og installerede nogle programmer (bl.a. AVG Antivirus, jeg har læst, der også kan være lidt problemer med). Pludselig crashede den igen (blue screen of death), og jeg var tilbage til status quo - Det var som om, at problemerne begyndte efter windows opdateringerne. Jeg forsøgte at køre den i fejlsikret og kunne se, at den stoppede ved denne fil windows\system32\drivers\classpnp.sys.

Det slog jeg så op og kunne læse mig frem til, at der var nogle problemer med den fil i Windows 7. Jeg forsøgte at rename den i kommando prompt - som jeg havde læst måske kunne hjælpe. Men nej, det gjorde det ikke. Jeg formaterede igen. Og nu er det nøjagtigt samme sket, og jeg har prøvet nøjagtigt det samme som før.

I skrivende stund er jeg ved at forsøge at reparere computeren (hvor lang tid bør det i grunden tage?), men det ser ikke ud som om, at der sker noget. Jeg ved virkelig ikke, hvad der er galt.

Hvis en kan hjælpe giver jeg en øl og en håndfuld point. Hold kæft, det vil være træls at undvære computer her i julen.
Avatar billede pkbech Juniormester
21. december 2012 - 18:44 #1
Overvej om det kunne være et hardware problem evt. med din harddisk?

Ellers er et godt bud måske at prøve en anden installations disk evt. lån en anden installation windows 7 af en ven?

En anden mulighed er måske starte en live CD version af Ubuntu og kører commandoen her fra http://askubuntu.com/questions/38566/how-can-i-check-the-health-of-my-hard-drive
Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
21. december 2012 - 18:56 #2
Okay. Tak:) Det kunne godt være harddisken, ja. Hvordan vil det måske fungere med et helt andet windows? Som fx XP eller Vista? Nu kørte reparationen færdig, og den har nu startet windows op igen. Meget underligt. Men jeg frygter, at lortet kollapser igen inden midnat.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 19:06 #3
Det er jo ikke sikkert den gør. Den har måske rettet det der gik galt ved installationen.
Er der fejl på disken vil de andre systemer heller ikke virke.
Avatar billede pkbech Juniormester
21. december 2012 - 19:29 #4
Hvis det er harddisken den er galt med vil du se problemer med alt du installer. Men Linux varianter vil nok kører lidt mere da de normalt fylder mindre end windows - derfor mindre sandsynlighed for disk korruption op vitale filer. XP er det bedste windows bud

Forhåbentligt er det bare dit installations medie der er fucket.
Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
21. december 2012 - 21:14 #5
Den er i hvert fald ikke blevet bedre. Den er faktisk helt vildt langsomt og nærmest crashed i alt, jeg gør. Jeg ser, om jeg ikke kan få installeret XP. Ellers har jeg en Vista-cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2012 - 09:14 #6
Harddisk kan tjekkes med HD Tune: http://www.hdtune.com/download.html
Ram kan testes med Memtest86: http://www.memtest86.com/download.html
Vejedning: http://www.memtest86.com/tech.html