Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
18. december 2012 - 19:21 Der er 5 kommentarer

jeg kan ikke finde det rigtige webhotel til mit behov.

Hej eksperter, jeg er ved og undersøge grundplanen, for at begynde på et af mine drømme.
Jeg skal bruge et webhotel, hvor man kan oprette sig, og så betale et abonnement, (det skal ikke koste fra start) men skal på et tidspunkt, og så for ikke at lave om. Jeg er ikke den store webprogrammør, så det må godt være webhotel med editor.
håber i vil hjælpe da jeg har søgt længe nu..

mvh. Jacob :-)
Avatar billede shemsiu Nybegynder
19. december 2012 - 02:20 #1
Hej.

Nu ved jeg ikke hvilken drøm du har med hjemmeside. Er det til privat brug eller skal det være en enorm e-handel site?
Skal der være masser af plads eller hvordan og hvorledes?

Jeg har to jeg vil smide op med fordele og ulemper, så kan du selv vurdere hvilket der passer til dig.

One.com
Rigtig godt webhotel til begyndere. Du har 24 timer support i døgnet, og de hjælper med det meste. Du starter med 5 GB plads til en pris (første gang) 322,5 kroner, ellers bliver det på 11 kroner om måneden.
One.com er rigtig godt, hvis du har brug for masser af plads til billige penge.
Der er desuden fritrafik, men det har de fleste webudbyder nu til dags.
De kører lige pt., at hvis du inviterer/bliver inviteret af en ven/person der har One.com så får du 3 GB ekstra plads til samme lave pris. Det vil sige, at du starter på 8 GB, hvilket er pænt meget til plaintext hjemmeside.

Dog kan deres sikkerhed godt svigte engang imellem. Du har samme kodeord til både FTP og Kontolpanel inkl. samme brugernavn. Dette er ikke så skide smart lavet eftersom du kan risikere at miste hele dit webhotel hvis du mister kodeordet.

UnoEuro.com
Dette er rigtig godt. Det er kendt for stabilitet og deres faste lave priser. Det koster 9 kroner om måneden, og omtrent 230 kroner i opstart, men til gengæld har du kun 1 GB plads til den pris.
De har one-click-installation til de fleste CMS systemer, og dette er naturligvis meget brugervenligt, hvis man ikke selv har forstand på opsætning m.m.
De tilbyder nu også IMAP til mailadresser, men her har du kun 1 GB plads. Bruger du deres standard POP3 så har du fri plads.
Sikkerheden er også bedre her eftersom brugernavnet er "krypteret" til ens kontrolpanel. Altså at ens brugernavn ikke er mitdomæne.dk men UE000000 - Dette betyder at hackeren både skal have dit kodeord OG brugernavn for at kunne hacke dit webhotel.
Til gengæld er kodeordet ens til kontrolpanel og FTP - Der er ingen forskel der.

Men nok at sige... hvis du bare skal have en personlig blog med max 100 unikke besøgende dagligt, så skal du bare lukke øjnene og vælge et! Skal du derimod have en seriøs hjemmeside med indtjening, så skal du nok kigge på serverstabilitet og oppetid.
Her vil jeg anbefale unoeuro.com

Håber det var hjælp nok :)
Avatar billede shemsiu Nybegynder
19. december 2012 - 02:21 #2
Hej.

Nu ved jeg ikke hvilken drøm du har med hjemmeside. Er det til privat brug eller skal det være en enorm e-handel site?
Skal der være masser af plads eller hvordan og hvorledes?

Jeg har to jeg vil smide op med fordele og ulemper, så kan du selv vurdere hvilket der passer til dig.

One.com
Rigtig godt webhotel til begyndere. Du har 24 timer support i døgnet, og de hjælper med det meste. Du starter med 5 GB plads til en pris (første gang) 322,5 kroner, ellers bliver det på 11 kroner om måneden.
One.com er rigtig godt, hvis du har brug for masser af plads til billige penge.
Der er desuden fritrafik, men det har de fleste webudbyder nu til dags.
De kører lige pt., at hvis du inviterer/bliver inviteret af en ven/person der har One.com så får du 3 GB ekstra plads til samme lave pris. Det vil sige, at du starter på 8 GB, hvilket er pænt meget til plaintext hjemmeside.

Dog kan deres sikkerhed godt svigte engang imellem. Du har samme kodeord til både FTP og Kontolpanel inkl. samme brugernavn. Dette er ikke så skide smart lavet eftersom du kan risikere at miste hele dit webhotel hvis du mister kodeordet.

UnoEuro.com
Dette er rigtig godt. Det er kendt for stabilitet og deres faste lave priser. Det koster 9 kroner om måneden, og omtrent 230 kroner i opstart, men til gengæld har du kun 1 GB plads til den pris.
De har one-click-installation til de fleste CMS systemer, og dette er naturligvis meget brugervenligt, hvis man ikke selv har forstand på opsætning m.m.
De tilbyder nu også IMAP til mailadresser, men her har du kun 1 GB plads. Bruger du deres standard POP3 så har du fri plads.
Sikkerheden er også bedre her eftersom brugernavnet er "krypteret" til ens kontrolpanel. Altså at ens brugernavn ikke er mitdomæne.dk men UE000000 - Dette betyder at hackeren både skal have dit kodeord OG brugernavn for at kunne hacke dit webhotel.
Til gengæld er kodeordet ens til kontrolpanel og FTP - Der er ingen forskel der.

Men nok at sige... hvis du bare skal have en personlig blog med max 100 unikke besøgende dagligt, så skal du bare lukke øjnene og vælge et! Skal du derimod have en seriøs hjemmeside med indtjening, så skal du nok kigge på serverstabilitet og oppetid.
Her vil jeg anbefale unoeuro.com

Håber det var hjælp nok :)
Avatar billede shemsiu Nybegynder
19. december 2012 - 02:21 #3
Hej.

Nu ved jeg ikke hvilken drøm du har med hjemmeside. Er det til privat brug eller skal det være en enorm e-handel site?
Skal der være masser af plads eller hvordan og hvorledes?

Jeg har to jeg vil smide op med fordele og ulemper, så kan du selv vurdere hvilket der passer til dig.

One.com
Rigtig godt webhotel til begyndere. Du har 24 timer support i døgnet, og de hjælper med det meste. Du starter med 5 GB plads til en pris (første gang) 322,5 kroner, ellers bliver det på 11 kroner om måneden.
One.com er rigtig godt, hvis du har brug for masser af plads til billige penge.
Der er desuden fritrafik, men det har de fleste webudbyder nu til dags.
De kører lige pt., at hvis du inviterer/bliver inviteret af en ven/person der har One.com så får du 3 GB ekstra plads til samme lave pris. Det vil sige, at du starter på 8 GB, hvilket er pænt meget til plaintext hjemmeside.

Dog kan deres sikkerhed godt svigte engang imellem. Du har samme kodeord til både FTP og Kontolpanel inkl. samme brugernavn. Dette er ikke så skide smart lavet eftersom du kan risikere at miste hele dit webhotel hvis du mister kodeordet.

UnoEuro.com
Dette er rigtig godt. Det er kendt for stabilitet og deres faste lave priser. Det koster 9 kroner om måneden, og omtrent 230 kroner i opstart, men til gengæld har du kun 1 GB plads til den pris.
De har one-click-installation til de fleste CMS systemer, og dette er naturligvis meget brugervenligt, hvis man ikke selv har forstand på opsætning m.m.
De tilbyder nu også IMAP til mailadresser, men her har du kun 1 GB plads. Bruger du deres standard POP3 så har du fri plads.
Sikkerheden er også bedre her eftersom brugernavnet er "krypteret" til ens kontrolpanel. Altså at ens brugernavn ikke er mitdomæne.dk men UE000000 - Dette betyder at hackeren både skal have dit kodeord OG brugernavn for at kunne hacke dit webhotel.
Til gengæld er kodeordet ens til kontrolpanel og FTP - Der er ingen forskel der.

Men nok at sige... hvis du bare skal have en personlig blog med max 100 unikke besøgende dagligt, så skal du bare lukke øjnene og vælge et! Skal du derimod have en seriøs hjemmeside med indtjening, så skal du nok kigge på serverstabilitet og oppetid.
Her vil jeg anbefale unoeuro.com

Håber det var hjælp nok :)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2012 - 16:59 #4
du betaler forud alle steder (det koster fra start)
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. marts 2013 - 18:32 #5
Prøv webs.com det er gratis først og så kan du opgradere senere når du har brug for flere funktioner.. siden kan se ud præcis som du ønsker den og du behøver ikke være computer-ekspert;)

Jeg bruger den selv, er ikke nået så langt men hvis du vil se et eksempel så se her: tanja012.tk

Og hvis du ønsker et domain som jeg, uden .webs. i det, helt gratis:
dot.tk