Avatar billede Hamlet4600 Nybegynder
18. december 2012 - 13:37 Der er 9 kommentarer

Mit internet hopper af.

Jeg har internet fra Telenor, hvor jeg fik en router med indbygget modem tilsendt. 10/1 tror jeg pakken hedder.
Et nyt problem er opstået, når jeg spiller(CS:GO eller LOL) hopper mit internet fra med ca. 20 minutters mellemrum, men det er kun i spillet og i skypesamtalen jeg har kørende imens, min download/upload-speed bliver ikke ændret, og jeg kan streame HD film på youtube ligeså hurtigt som jeg plejer under de 2-3 minutters lange perioder med uafbrudt lagg, og ping der hopper mellem: CS: 500-999 og LOL: 800-4000, hvor jeg så får "attemtping to reconnect" med det samme.
Jeg har en (næsten) ny computer fra sharkgaming, til 13000 kr. og forbundet den til routeren med Lankabel.

Håber på hjælp, og tak på forhånd! :)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 13:46 #1
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/index.aspx
hvilken en af dem er det

jeg kender ikke telenor men måske kunne vi finde manualen og se hvad der står om den

m.v.h
Avatar billede Hamlet4600 Nybegynder
18. december 2012 - 13:48 #2
Prestige 2601HN-F1 :) Nu det kommer op har jeg faktisk aldrig været inde og sætte indstillinger på den, men problemet er kommet for nyligt, og har haft routeren omkring et halvt år.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 13:55 #3
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/Prestige-2601HN-F1/index.aspx

hvis den simpelt hen bliver ved med at drille har du altid denne mulighed - nulstille den

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/Prestige-2601HN-F1/nulstil-din-router/index.aspx

men hvis det var mig ville jeg gå denne vej
inden jeg gjorde noget

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/kontakt/bredbaand/komme-i-gangBB/komme.aspx

det kan jo skyldes uden at vide det noget lokalt en service eller andet kabel - det skal du udelukke først

m.v.h
Avatar billede Hamlet4600 Nybegynder
18. december 2012 - 14:31 #4
Nulstillede (for 5. gang) routeren, og som ventet gav det intet resultat. Har lige spillet lidt, og som altid går der lige præcis nok tid til jeg begynder at håbe det virkede :P men nej, har stadig problemet.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 15:51 #5
hat du prøvet at skifte kanal på den
ved ikke om du kan men det burde du kunne

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/Prestige-2601HN-F1/aabn-porte-i-din-router/index.aspx
det er vel ikke bare så simpelt at du skal tillade i din firewall

m.v.h
Avatar billede Hamlet4600 Nybegynder
18. december 2012 - 16:00 #6
Jeg har ikke skiftet nogen kanaler, og heller ikke den store idé om hvad det er ..
Og med en Firewall der blokere, burde jeg da slet ikke kunne få forbindelese overhoved? - Det er ikke tilfældet, men at jeg bliver kastet af med godt og vel 20 minutters mellemrum..
Forresten bruger jeg AVG Internet security.
Avatar billede Hamlet4600 Nybegynder
18. december 2012 - 16:02 #7
Jeg ved ikke hvordan (og til hvilket formål) jeg skifter kanal (på hvad?).
Men hvis Firewall blokerede, ville jeg vel slet ikke kunne påbegynde spillet. :)
Bruger forresten AVG internet security, hvis det hjælper nogen.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
18. december 2012 - 16:27 #8
di skal heller ikke skifte kanal på den, det har overhovedet ingen relavans for dit problem når du bruger LAN kabel, jeg vil foreslå at du i første omgang prøver at kontakte telenor, det er jo reelt en mulighed for at de har hørt denne fejl før og ved præcis hvordan du retter den :)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 16:58 #9
man kan aldrig være sikker på noget med elektronik

det er vel ikke avg der laver show for dig
der har før været fejl i deres antivirus del

men der findes et program der hedder autoruns der kan vise dig hvad der kører og startes op

http://www.filehippo.com/download_autoruns/
det kunne jo være den kunne sladre om eller anden service der stoppede eller hvad ved jeg

som du ved - kloge hoveder er der nok af men ideer de er få

m.v.h