Avatar billede astrobo Nybegynder
18. december 2012 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gruppeinddeling af bestemt antal personer

Hej eksperter.

Jeg prøver desperart at få en liste over ca. 40 personer inddelt tilfældigt i 5 grupper.

Jeg har prøvet at tilpasse en række formler i vba, men det virker sgu ikke.

Helt konkret så har jeg navnene i kollonne A og havde forestilligt mig at det tilfældige gruppe nummer skulle fremgå af kollonne B. Alternativt skulle navnene fremgå af særskilte kollonner benævnt "gruppe 1", "gruppe 2" når den tilfældige inddeling er foretaget.
Avatar billede store-morten Ekspert
18. december 2012 - 19:33 #1
Avatar billede astrobo Nybegynder
19. december 2012 - 21:36 #2
Det er sgu fornemt.

Er der en nem måde at justerer både antallet og grupperne, eller skal jeg ind og lege i formlerne i kolonne a mv.

/astrobo
Avatar billede store-morten Ekspert
19. december 2012 - 21:51 #3
Kolonne A: Formel tilpasses, og fyldes ned af
Kolonne B: Fyldes ned af
Navn givet område tilpasses
Kolonne E:F: Fyldes ned af
Avatar billede astrobo Nybegynder
19. december 2012 - 22:38 #4
Tak for hjælpen!
Avatar billede store-morten Ekspert
19. december 2012 - 22:41 #5
Velbekomme